Re: [Czechlist] ISSUE: localized viruses?

    Message 1 of 6 , May 3, 2004
      Tak ho posli!

      From: "kzgafas" <kzgafas@...>
      To: <Czechlist@yahoogroups.com>
      Sent: Monday, May 03, 2004 1:37 PM
      Subject: [Czechlist] ISSUE: localized viruses?

      > Tak se mi zda, ze jsem prave dostal prvni virus, jehoz presvedcovaci
      > text, abych si otevrel prilohu, byl v cestine.
      >
      > K.
      >

      > Czechlist Translator Database:
      > http://www.bohemica.com/czechtranslators
      >
      > Yahoo! Groups Links

    • kzgafas
      Message 2 of 6 , May 3, 2004
        --- In Czechlist@yahoogroups.com, "ing.Sárka Rubková" <rubkova@l...>
        wrote:
        > Nebo napis, jak vypadal
        > sarka

        Slo jakoby o bounced e-mail s prilohou neboli "undeliverable mail".
        Ale hned jsem to vymazal.

        K.
      • ing.Sárka Rubková
        Message 3 of 6 , May 3, 2004
          Nebo napis, jak vypadal

          > Tak se mi zda, ze jsem prave dostal prvni virus, jehoz presvedcovaci
          > text, abych si otevrel prilohu, byl v cestine.

> [...]

        • Jaro
          Message 4 of 6 , May 3, 2004
            Ahoj Sarko a Honzo, neco jsem o tom nasel, tak to pisu pro vsechny:
            Virus Netsky.X dalsi zlepseni 21.4.04
            Behem vcerejska (20.4.04)se zacal relativne uspesne sirit virus
            Win32/Netsky.X. Zajimavosti je, ze text,
            ktery vklada do predmetu a tela infikovaneho e-mailu je v jazyce,
            ktery je dane top-level domene
            nejblizsi. Jednoduse receno, virus se snazi najit co nejvice e-
            mailovych adres, na ktere nasledne
            rozesle vlastni kopii. Potud nic noveho. Predtim nez k rozeslani
            dojde, podle pismen za posledni
            teckou (top-level domena) v e-mailove adrese zvoli jeden z 10 textu,
            ktery spolecne s infikovanym
            souborem v priloze rozesle. Konkretne je text prizpusoben pro adresy
            s .DE, .FR, .IT, .PT, .NO, .PL,
            .FI, .SE a TC na konci. Do schranek s .DE na konci tak dojde e-mail v
            nemcine, pro .PL v polstine.
            Pokud nevyhovuje ani jeden pripad (tj. treba i .CZ), je predmet (Re:
            document) i telo (Please read
            the document.) e-mailu v anglictine. Teï uz jen cekat na variantu,
            ktera bude psat v cestine a
            mame tu dalsi epidemii :-)
            Jaro
            P.s.: Nevi nekdo jak udelat z textu s interpunkci elegantne text bez
            interpunkce ? Dik Sarce za upozorneni a vsem za radu. Jaro

            wrote:
            > Nebo napis, jak vypadal
            > sarka

          • Terminus Technicus
            Message 5 of 6 , May 3, 2004
              Muzu Vas uklidnit, ze lokalizatori/autori viru jsou docela aktivni - ja
              dostavam viru pomerne hodne, mame dost proflaklych adres, vsechny je basti
              Symantec, ale ceskejch kecu je tam docela dost, uz dlouho, odhaduju to na
              tak 20-30%... Nektere z nich ale nemusi byt lokalizovane, proste si berou
              nejake hlasky napriklad z nazvu souboru, atd...

              ...ale jinak vul, ktery tyhle veci otevira, zustane volem i kdyz to otevre
              ve svem vlastnim jazyce, no excuses :)