ISSUE: localized viruses?

  • kzgafas
    Message 1 of 6 , May 3 4:37 AM
      Tak se mi zda, ze jsem prave dostal prvni virus, jehoz presvedcovaci
      text, abych si otevrel prilohu, byl v cestine.

      Message 2 of 6 , May 3 4:38 AM
        Tak ho posli!

        > Tak se mi zda, ze jsem prave dostal prvni virus, jehoz presvedcovaci
        > text, abych si otevrel prilohu, byl v cestine.

> [...]
      • kzgafas
        Message 3 of 6 , May 3 7:34 AM
          --- In Czechlist@yahoogroups.com, "ing.Sárka Rubková" <rubkova@l...>
          wrote:
          > Nebo napis, jak vypadal
          > sarka

          Slo jakoby o bounced e-mail s prilohou neboli "undeliverable mail".
          Ale hned jsem to vymazal.

          K.
        • ing.Sárka Rubková
          Message 4 of 6 , May 3 7:35 AM
            Nebo napis, jak vypadal

            > Tak se mi zda, ze jsem prave dostal prvni virus, jehoz presvedcovaci
            > text, abych si otevrel prilohu, byl v cestine.

> [...]

          • Jaro
            Message 5 of 6 , May 3 8:36 AM
              Ahoj Sarko a Honzo, neco jsem o tom nasel, tak to pisu pro vsechny:
              Virus Netsky.X dalsi zlepseni 21.4.04
              Behem vcerejska (20.4.04)se zacal relativne uspesne sirit virus
              Win32/Netsky.X. Zajimavosti je, ze text,
              ktery vklada do predmetu a tela infikovaneho e-mailu je v jazyce,
              ktery je dane top-level domene
              nejblizsi. Jednoduse receno, virus se snazi najit co nejvice e-
              mailovych adres, na ktere nasledne
              rozesle vlastni kopii. Potud nic noveho. Predtim nez k rozeslani
              dojde, podle pismen za posledni
              teckou (top-level domena) v e-mailove adrese zvoli jeden z 10 textu,
              ktery spolecne s infikovanym
              souborem v priloze rozesle. Konkretne je text prizpusoben pro adresy
              s .DE, .FR, .IT, .PT, .NO, .PL,
              .FI, .SE a TC na konci. Do schranek s .DE na konci tak dojde e-mail v
              nemcine, pro .PL v polstine.
              Pokud nevyhovuje ani jeden pripad (tj. treba i .CZ), je predmet (Re:
              document) i telo (Please read
              the document.) e-mailu v anglictine. Teï uz jen cekat na variantu,
              ktera bude psat v cestine a
              mame tu dalsi epidemii :-)
              Jaro
              P.s.: Nevi nekdo jak udelat z textu s interpunkci elegantne text bez
              interpunkce ? Dik Sarce za upozorneni a vsem za radu. Jaro

              wrote:
              > Nebo napis, jak vypadal
              > sarka

            • Terminus Technicus
              Message 6 of 6 , May 3 8:48 AM
                Muzu Vas uklidnit, ze lokalizatori/autori viru jsou docela aktivni - ja
                dostavam viru pomerne hodne, mame dost proflaklych adres, vsechny je basti
                Symantec, ale ceskejch kecu je tam docela dost, uz dlouho, odhaduju to na
                tak 20-30%... Nektere z nich ale nemusi byt lokalizovane, proste si berou
                nejake hlasky napriklad z nazvu souboru, atd...

                ...ale jinak vul, ktery tyhle veci otevira, zustane volem i kdyz to otevre
                ve svem vlastnim jazyce, no excuses :)