Slide Bearings - unclear sentence

  • Helga Humlova
    Message 1 of 7 , Apr 23, 2004
      Zdravim,

      No maintenance is required so PTFE will never cold weld to itself an
      therefore requires no lubrication.

      Nechapu to "cold weld".

      Dekuji

      H.

      Message 2 of 7 , Apr 23, 2004
        Zape^ce. Tohle asi nepsal Anglosas.

        > No maintenance is required so PTFE will never cold weld to itself an
        > therefore requires no lubrication.
        >

        > Nechapu to "cold weld".
        >

        > Dekuji
        >
        > H.

        > Next Czechlist Prague gathering at Rezava kotva, Detsky ostrov, Thursday
        29th April, starting 5 pm:

        > http://www.rezavakotva.cz
        >
        > For directions see:

      • jsyeaton
        Message 3 of 7 , Apr 23, 2004
          "Martin Janda" <mjanda@g...> wrote:> Zape^ce. Tohle asi nepsal
          Anglosas.

          Ani Kelt.

          "to cold weld: To weld under high pressure or vacuum without heat.

          ÈSN EN ISO 6520-2 (05 0005)
          Svaøování a pøíbuzné procesy-Klasifikace geometrických vad v
          kovových materiálech-Èást 2: ***Tlakové svaøování.***

          idt ISO 6520-2:2001
          Vydání: Duben 2003
          Jejím vydáním se souèasnì ruší norma stejného èísla a názvu vydaná v
          øíjnu 1992"

          That fits the sense (if you help them a bit with the rest): "No
          maintenance is required, AS PTFE will never cold-weld to itself anD
          therefore requires no lubrication."

          Judy

        • Helga Humlova
          Message 4 of 7 , Apr 24, 2004
            Dik. Mas pravdu, byl to cech, vyrobce toho bearingu.....

            H.

          • cz519441@tiscali.cz
            Message 5 of 7 , Apr 24, 2004
              Good afternoon listmates,
              can anyone of you think of a neat Czech translation of "to have and to
              hold" in the traditional wedding vow given below?
              Thank you very much.
              Lenka S.

              I _____, take you ______, to be my wedded wife. To have and to hold, from
              this day forward, for better, for worse, for richer, for poorer, in sickness
              or in health, to love and to cherish 'till death do us part.

              Doposud jste foťák používali pouze k focení. Ale teď z něj můžete i telefonovat.
              SonyEricsson T230 již od 977,- Kč. http://adsweb.tiscali.cz/handsety.html
            • Petr Jarolím
              Message 6 of 7 , Apr 24, 2004
                od dnesniho dne budte sobe oporou, v dobrem, i zlem, v dostatku i
                chudobe, ve zdravi i nemoci....
                H.
              • cz519441@tiscali.cz
                Message 7 of 7 , Apr 24, 2004
                  Hanko dekuji za tu oporu - sestre se libila.
                  Tech slibu jsem dnes precetla prilis mnoho a uz se mi to vsechno zacalo
                  motat dohromady.
                  Preji pekny vikend.
                  Lenka S.