diskuse nebo diskuze

  • Michal Ginter
    Message 1 of 1 , Sep 1, 2000
      Nekdo zminil Ostravu. Taky jsem se tam narodil a musim rict, ze jsem
      po prestehovani do Prahy (pred deseti lety) trosku bojoval. Napriklad
      - az v prvnim rocniku na KTP FFUK jsem se dozvedel, ze se rika "kvuli
      tomu" a ne "kvuli toho." Pominu notoricky zname rozdily typu "rozni"
      a "rozsvit," ale podelim se o jednu humornou historku z nataceni. V
      Ostrave se rika/lo naplni do sesivacky "zradlo do kone." Tak jsem
      prisel v Praze do papirnictvi, otevrel hubu a ... zbytek si dokazete
      domyslet.

      Take jste zminili ucitele. My jsme meli na gymplu matikarku a
      fyzikarku, ktera pochazela ze Slezske Ostravy. Prajzaci (tak se jim v
      Moravske Ostrave rikalo) jsou znami naprosto specifickym sklonovanim.
      Tahle roztomila pani napriklad klidne pronesla "tak to tady vydelime
      osmimami." :-) O takovych jsme rikali, ze cestin je jejich kobylek.
      A krome toho byla sprosta jak dlazdic. :-))

      Ale to uz jsme asi mimo tema.

      Dnes vecer nejak nostalgicky Michal