Re: [Czechlist] Unclear sentence - Insurance business

  • Alena Ockova
    Message 1 of 4 , Mar 1, 2004
      Helgo, nechci vnaset dalsi komplikace, ale veta dle
      meho nazoru skutecne muze byt vykladana ruzne:

      --- Jirka Bolech <jirka.bolech@...> wrote: >
      Nazdar Helgo,
      > market practice"
      >
      > Nezda se mi to uplne jednoznacne. Bud by se to mohlo
      > vztahovat pouze ke
      > "cover is placed in excess of 100% of order" nebo ke
      > vsemu od zacatku vety
      > az po vyraz, na jehoz vztaznost se ptas. Myslim, ze
      > v prekladu by to mohlo
      > zustat stejne nejednoznacne.
      Tady souhlasim s Jirkou, ale bylo by dobre znat druh
      pojisteni, protoze:

      > 100% of order" - ze ta
      > skutecna hodnota pojistene
      Jedna se o tzv. "nadpojisteni", tj. pojistna castka je
      stanovena vyssi nez je hodnota predmetu pojisteni. To
      obvykle pojistovny nepripousteji a pri pripadne
      pojistne udalosti stejne vyplati jen ekvivalent
      skutecne hodnoty predmetu pojisteni (takze pojisteny
      jen zbytecne zaplati vyssi pojistne). Jsou vsak
      pojistne smlouvy, v nichz se "v souladu s obvyklou
      praxi" pojistuje na vyssi castku, nez je hodnota
      predmetu pojisteni, napr. pri pojisteni prepravy
      zbozi, zejmena v namorni preprave, se naprosto bezne
      pojistuje hodnota nakladu/zasilky + 10% (tzv.
      imaginarni zisk). Tech 10% pak kryje ztraty
      objednatele zbozi vznikle tim, ze ztracenou/znicenou
      zasilku nemohl dale vyuzit (v obchodu, vevyrobe apod.)
      a nemohl tedy vytvorit ocekavany zisk. V techto
      pripadech je to praxe obvykla a legitimni, pojistovny
      ten ztraceny zisk vyplati, vse musi vsak byt presne
      sjednano v pojistne smlouve.

      Tak, a ted k jakemu pojisteni se vztahuje Tva veta?

      Alena