Re: [Czechlist] Re: V Skotsku nebo Ve Skotsku

  • Miroslav Herold
    Message 1 of 3 , Aug 25, 2000
      Ing.Miroslav HEROLD, CSc.

      tlumočník/překladatel/poradenství/volný novinář
      tel.: xx420 2 536549
      mobil: 0606 865870
      pak uredne pozehnana spravnost jazykovedcu z Akademie ved vypada
      >spis jako nasilne formovani jazyka, na ktery nemaji nijak vetsi narok,
      >nez jakykoli jeho jiny mluvci. Osobne si myslim, ze "pravidla" by se v
      >cestine mela zmenit na "doporuceni" a ze by nam meli nechat trosku
      >vydechnout, nechat nas psat tak, jak mluvime, a dat nam vice prostoru k
      >tvorivosti a radostnemu uzivani jazyka bez obav z toho, zda jsme pred
      >"ale" meli nebo nemeli napsat tu zatrachtilou carku...
      >
      >Tom

      To nepachaji jenom akademici, stalo se mi pred cca 8 lety, ze mi vedouci
      rubriky sdelil, ze sice clanek dal do tisku, ale ze tam musel dost
      opravovat. Byl mlady, cerstve nastoupivsi. Z hlediska vysoke cestiny mel
      sice pravdu, to jsem pri pomalem cteni uznal, ale clanek byl o Invexu a
      novinkach, spechalo to. Je pravdou, ze ze starych novinaru mi to nikdo
      neprovedl, protoze ti take vedi, co je to spechat.
      Bottom line - slozita pravidla implementuji ponejvice ti, co maji dost casu.

      Zdravi

      Mirek