Re: TERM: "pravovarecniky" + politicka otazka 1967

  • melvyn.geo
    Message 1 of 9 , Dec 28, 2003
      --- In Czechlist@yahoogroups.com, <g.m@t...> wrote:
      > Pravovarecnici byli treba v Plzni vsichni, kteri meli dum ve meste (tj. cca
      > 260 domu/rodin). Pravo varit pivo patrilo k vysadam kralovskeho mesta a
      > vazalo se k domu a nikoli k cloveku - po odstehovani z mesta clovek pravo
      > varit pivo ztratil.
      > Nejdriv si varil pivo doma kazdy jak chtel (kvanicove), ale pozdeji se
      > sjednotili a vytvorili pivovar (cca. 1850), aby se casto az prilis
      > promenliva kvalita piva zvedla.
      > :-)
      > Gabina z Plzne

      Zajimave informace, diky! Puvodne jsem hodlal navrhnout neco jako 'by royal appointment', protoze britsti vyrobci, kteri uzivaji kralovske prizne, pouzivaji oznaceni jako treba "brewers by appointment to Her Majesty the Queen", ale ted, kdyz vim, ze povoleni nemuselo byt udeleno osobne, napada mi vyraz 'brewers authorized under royal patent'.