RE: [Czechlist] nakupni vs vykupni cena

  • Milan Condak
    Message 1 of 6 , Feb 28, 2003
      Muj nazor:

      Vykupni cena - vykupuji za ni organizace za ceny stanovene statem, kdysi
      Zemedelske zasobovani,
      Fondy trzni regulace a podobne. Zemedelci meli (a v EU maji) zajisteno,
      kolik za sve produkty dostanou.
      (podle mista pestovani maji narok na ruzne velkou dotaci, prodavaji za
      stejne ceny).

      Nakupni cena - vyraz ktery pouziva vyrobce nebo obchodnik. Nakoupene zasoby
      se deli na
      zasoby materialu a zasoby zbozi.

      Nakupni cena = porizovaci cena nakoupenych zasob =

      + cena porizeni
      + naklady s porizenim souvisejici (dovoz, clo, pojisteni, skladovani behem
      prepravy,...)

      Od 1.ledna 2003 plati novy text, jeste jsem se nepodival, zda se lisi proti
      predchozom letum.

      Milan Condak