Re: [Czechlist] TERM: Better to be safe than sorry

    Message 1 of 4 , Jun 30, 2000
      Mily Otto,

      > Better to be safe than sorry

      Jako obvykle, ne ze bych byl tak chytry, ale nektere veci jsem schopen
      zjistit. Mam malou knizku "Nejznamejsi anglicka prislovi a jejich ceske
      protejsky", kterou napsali Vladimir Vesely a Duncan Firth z Kanady, ktereho
      jsem mel to poteseni poznat, protoze zil asi rok v Liberci (1991) -
      inteligenti kluk.

      Jako cesky protejsek k "Better safe than sorry." je zde uvedeno "Opatrnost
      je matka modrousti." Doslovnejsi interpretace v zavorkach je "Lepe bezpecne
      nez s placem.".

      Nesnasim predlozky, ale miluji prislovi.

      Jirka Bolech
    • Miroslav Herold
      Message 2 of 4 , Jul 1, 2000
        Ahoj Jirko,

        nevis jestli uvadena kniha je jeste v prodeji, pokud ano, tak kde? Ono 1991
        je jiz pomerne delsi doba.

        TIA

        Mirek

        Ing.Miroslav HEROLD, CSc.

        tlumočník/překladatel/poradenství/volný novinář
        tel.: xx420 2 536549
        mobil: 0606 865870

        Message 3 of 4 , Jul 2, 2000
          Mirku,

          > nevis jestli uvadena kniha je jeste v prodeji, pokud ano, tak kde? Ono
          1991
          > je jiz pomerne delsi doba.

          Obavam se, ze ji bezne spise nesezenes. ISBN je 80-900091-3-1,
          nakladatelstvi Erika V Praze.

          Jirka Bolech
        • Irena Steinerová
          Message 4 of 4 , Jul 11, 2000
            >1991
            >
            >Obavam se, ze ji bezne spise nesezenes. ISBN je 80-900091-3-1,
            >nakladatelstvi Erika V Praze.

            Vysla take kniha Evy Lacinove "English Proverbs / Anglicka prislovi"
            (Fragment 1996, ISBN 80-7200-058-6) - prislovi jsou bohuzel razena
            tematicky, takze se v ni dost spatne hleda. "Better safe than sorry"
            preklada jako "Opatrnosti nikdy nezbyva / Lip byt bezpecny nez litovat" :-)
            Irena
            Irena