Re: [Czechlist] Prevodovka: ... piston in the engagement switch

  • Kostas Zgafas
    Message 1 of 16 , Nov 2, 2002
      > ENGLISH
      > The starter pinion is disengaged from the flywheel by the force of the
      > return spring and the control piston in the engagement switch.

      I think it may be poor stylistics of the author of the original. I don´t
      think "the control piston" is in the 1st case here:
      I somehow tend to understand it either as:
      ...... is disengaged both from the flywheel...... and from the control
      piston
      OR
      ....is disengaged from the flywheel both by the force of the return spring
      and (by the force of) the control piston...

      ...in the engagement switch - v prepinaci (ve spinaci).

      And also: I would never use "diky ...." in such context. It is too
      personificated.

      Kostas

      Message 2 of 16 , Nov 2, 2002
        Ja bych to videl na
        Pastorek starteru se diky vratne pruzine a ridicimu pistu vysune ze
        setrvacniku.
        (na ten switch bych se vykaslal)

        Jinymi slovy, souhlasim s Kostou, resp. jeho verzi BY

        HTH

        > Could you help me to discover the sense of the following sentence please
        > (the second part only..)?
        >
        > ENGLISH
        > The starter pinion is disengaged from the flywheel by the force of the
        > return spring and the control piston in the engagement switch.
        >
        > CZECH
        >
        > MY POSSIBLE TRANSLATION
        > ... a ridici pist v zaberu sepne.
        > ... a ridici pist se vypne ze zaberu.
        > .... a ridici pist se vypne.
        >
        > Czech context:
        > Funkce
        > Po sepnuti prepinace prochazi proud civkou rele starteru na kostru a
        vytvori
        > kontakt (P2) v rele starteru. Sepnutim kontaktu (P2) prochazi proud do
        civek
        > P a H. Ridici pist se odtahne a vysune pastorek starteru do zaberu s
        > ozubenym vencem setrvacniku.
        > Jakmile bude civka (P) pod proudem, rotor se roztoci. Az bude pastorek v
        > plnem zaberu do ozubeneho vence setrvacniku, sepne se kontakt (P1). Proud
        > pak prostrednictvim kontaktu prochazi v plne intenzite z akumulatoru do
        > motoru starteru a rotor se naplno roztoci.
        >
        > Po sepnuti kontaktu (P1) zustane civka P bez proudu a ridici pist zustane
        > pridrzen na miste civkou H.
        > Pri vypnutem stavu prepinace (motor je nastartovan) vypne kontakt P2 a tim
        > dojde take k rozpojeni kontaktu P1. Motor starteru se vypne a zastavi.
        > Pastorek starteru se diky vratne pruzine vysune ze setrvacniku a ridici
        pist

        > Thanks a lot!
        >
        > Josef

        > Czechlist resources:

      • Tropen
        Message 3 of 16 , Nov 2, 2002
          OK, thank you guys!
          I think, the best way would be to say something like this:

          Pastorek starteru se pusobenim vratne pruziny a ridiciho pistu vysune ze
          setrvacniku.

          This is general and harmless information.
          J.

          > The starter pinion is disengaged from the flywheel by the force of the
          > return spring and the control piston in the engagement switch.

          I think it may be poor stylistics of the author of the original. I don´t
          think "the control piston" is in the 1st case here:
          I somehow tend to understand it either as:
          ...... is disengaged both from the flywheel...... and from the control
          piston
          OR
          ....is disengaged from the flywheel both by the force of the return spring
          and (by the force of) the control piston...

          ...in the engagement switch - v prepinaci (ve spinaci).

          And also: I would never use "diky ...." in such context. It is too
          personificated.

          Kostas

          > CZECH
          > Pastorek starteru se diky vratne pruzine vysune ze setrvacniku a ridici
          pist

          > MY POSSIBLE TRANSLATION
          > ... a ridici pist v zaberu sepne.
          > ... a ridici pist se vypne ze zaberu.
          > .... a ridici pist se vypne.
          >
          > Czech context:
          > Funkce
          > Po sepnuti prepinace prochazi proud civkou rele starteru na kostru a
          vytvori
          > kontakt (P2) v rele starteru. Sepnutim kontaktu (P2) prochazi proud do
          civek
          > P a H. Ridici pist se odtahne a vysune pastorek starteru do zaberu s
          > ozubenym vencem setrvacniku.
          > Jakmile bude civka (P) pod proudem, rotor se roztoci. Az bude pastorek v
          > plnem zaberu do ozubeneho vence setrvacniku, sepne se kontakt (P1). Proud
          > pak prostrednictvim kontaktu prochazi v plne intenzite z akumulatoru do
          > motoru starteru a rotor se naplno roztoci.
          >
          > Po sepnuti kontaktu (P1) zustane civka P bez proudu a ridici pist zustane
          > pridrzen na miste civkou H.
          > Pri vypnutem stavu prepinace (motor je nastartovan) vypne kontakt P2 a tim
          > dojde take k rozpojeni kontaktu P1. Motor starteru se vypne a zastavi.
          > Pastorek starteru se diky vratne pruzine vysune ze setrvacniku a ridici
          pist

          > Thanks a lot!
          >
          > Josef

          > Czechlist resources:

          Czechlist resources:

          Post message: Czechlist@yahoogroups.com

        • Jaroslav Hejzlar
          Message 4 of 16 , Nov 2, 2002
            Hello!
            My version is quite similar to those of Kostas and Martin:

            Pastorek starteru se pusobenim sily vratne pruziny a ridiciho pistu
            zasouvaci civky starteru vysune ze setrvacniku.

            Instead of "starter" you can also use "spoustec".

            Jarda