bemis prostor

  • bubba@f216.dkm.cz
    Message 1 of 4 , Sep 3, 2002
      Vazeni, narazil jsem na takovou vec v jednom dokumentu. Je to zrejme nejaky
      Germanismus. Cituji: "sam v tomto bemis prostoru". To slovo "bemis" (dlouhe e
      a hacek nad s) me mystifikuje. Muze mi to nekdo ozrejmit?
      Kontext - ten clovek, stojici sam v tom bemis prostoru, je zrejme nejaky dobrak
      obklopeny nepoctivci.

      Dekuji predem za kazdou odpoved.

      Nathan Cutler
    • Simon Vaughan
      Message 2 of 4 , Sep 3, 2002
> [...]
        > nejaky Germanismus. Cituji: "sam v tomto bemis prostoru". To slovo
        > "bemis" (dlouhe e a hacek nad s) me mystifikuje. Muze mi to nekdo

        It looks and sounds like a Czech reproduction of 'boehmisch' ('Bohemian').

        Simon
        Message 3 of 4 , Sep 3, 2002
          Samozrejme to muze byt transkripce z Bohmisch, tedy cesky', ale o takovem
          pouziti jsem v zivote neslysel. Leda by tam figuroval soucasny kandidat na
          prazskeho primatora Pavel Be'm, ten je leckde dost neobliben. Nebo není to
          nejake krajove nareci?

          FWIW

> [...]
          > a hacek nad s) me mystifikuje. Muze mi to nekdo ozrejmit?
          > Kontext - ten clovek, stojici sam v tom bemis prostoru, je zrejme nejaky

        • Zdenek Bobek
          Message 4 of 4 , Sep 3, 2002
            To je jednoduchy. To bemis je od nemeckeho bohmisch (prehlasovane o) =
            cesky. Ten dobrak stoji v ceskem prostoru a bemis je pouzito neuctive.

            Bob

            ---
            Odchozí zpráva neobsahuje viry.