DIKy: platebni podminky

    Message 1 of 1 , Apr 2, 2002
      Mateji a Evo, dik za vase odezvy na muj dotaz. Vypada to, ze
      penale za opozdene platby, o ktere mi slo nejvice, nejsou
      prekladateli prilis uplatnovany. Na ceskem Webu jsem nasel
      platebni podminky v ruznych oborech podnikani s takovymi
      pokutami od 0,05 % do 2 % z dluzne castky denne.

      Uznavam, ze by bylo nerealisticke usilovat o zkraceni
      platebni lhuty u velkych podniku, ktere byvaji naprosto
      bezne 30 dni i vice. Take souhlasim s tim, ze podobne pokuty
      si muze clovek dovolit zrejme pouze pri znacnem pretlaku
      poptavky po jeho praci, protoze to muze nekoho popudit a
      odradit od zadani dalsiho prekladu. Jsem presvedcen, ze
      vetsina prekladatelu radeji "pritlaci" na sve sazby,
      protoze, jak take neprimo vyplyva s diskuzi o cenach
      prekladu na teto skupine, tvorba techto cen je financni
      alchymie.

      Neslo mi v mem dotazu o vymahani konkretni pohledavky - i ja
      mam zkusenost, ze drive nebo pozdeji klient zaplati.
      Nezaplacene, mnou vydane, faktury bych spocital na prstech
      jedne ruky a bylo to jiz davno. Rekordni zpozdeni, ktere
      jsem zazil, bylo temer jeden rok. Pri velke zakazkce o
      noveho zakaznika bych zrejme usiloval o dilci odvadeni prace
      s naslednymi "zalohovymi" platbami.