51200Re: Google Translator - v čem je nejlepší

  • Milan
    Mar 17, 2013
      Prekladac Google (GT) je nejlepsi z ostatnich webovych prekladacu. Nejrychleji indexuje nove osoby, ktere se objevuji v kybernetickem prostoru, totez vyrobky, sluzby a spolecnosti.

      GT jako statisticky prekladac nabizi nejcasteji se vyskytujíci preklady. Kdyz prekladam uzký obor, ktery ma specifickou terminologii v jednom jazyce a obecnou v druhem jazyce, dostanu neadekvatni preklady.

      Ceske pravo zavedlo po roce 1989 nekonsistentní terminologii, kterou je mnohdy obtizne prelozit prilozit.

      V CAT nastrojich je standardnim postupem, vybrat si jednu nabidku prekladu z nekolika prekladacu a z nekolika prekladovych pameti. Tuto nabidku prekladatel rucne upravi a ulozi do aktivni prekladove pameti.

      Na mem webu je hodne obrazku, ktere uvedene ilustruji.

      Existuji nastroje pro automaticke a poloautomaticke opravy navrzenych prekladu. Príklad:

      http://www.condak.net/tools/languagetool/cs/00.html

      Pozdravuji a preji si, abychom se zamerili na cestinu jako cilovy jazyk. Jsme pozadu za ostatnimi.

      Milan

      www.condak.net

    • Show all 7 messages in this topic