49653Re: [Czechlist] Still vs. video camera in Czech

    Aug 10, 2012
      Mateji,

      muzu dosvedcit, ze i muj starsi synek, studujici (filmovou) kameru na VS
      a pouzivajici k nataceni zrcadlovku Canon, rika stale fotaku fotak a
      kamere kamera. Je mu 21, takze pripadna delici cara ocividne neni dana
      vekem, ale tak leda ignorantstvim. Nekdy je to ale fakt otazka. Treba u
      Canonu vsech rad je jejich fotakovstvi jasne geneticky dano, ale
      prekladal jsem manualy ke kompaktnim krabickam za 6 tisic, ze kterych
      trcel objektiv, umely tocit i fotit, a nevypadaly ani jako klasicky
      fotak, ani jako kamera. A ted babo rad, jak to vlastne nazvat. Jasne,
      lze se ponorit do manualu a zjistovat, ktera funkce prevlada, ale byla
      to dost fuska a nazev jsem behem te prace asi 2x menil.

      Ze je fotoaparat slovo pachnouci naftalinem a fotak zas nespisovne, to
      je jina vec. Ale vyrazy jako fotit, fotka a fotak se pomalu vkradaji i
      do beznych serioznich medii, takze treba casem zespisovni. Do te doby
      bych zkusil klickovat a kde zni fotoaparat drevene, rikat - pokud to
      pujde - treba pristroj?

      Martin

      Dne 10.8.2012 8:57, Matej Klimes napsal(a):

      > On a related issue:
      >
      > Dneska uz se to micha, protoze vetsina fotaku zaroven nataci video,
      > navic i poloprofesionalni digitalni zrcadlovky nataceji video tak
      > kvalitne, ze je profesionalove pouzivaji jako video kamery... nicmene:
      >
      > Ja si nemuzu pomoct a pokazde kdyz vidim, ze nekdo prelozil slovo
      > camera (a byl to fotak, kompakt) jako 'KAMERA', tak se mi zjezi vlasy
      > na hlave.. Jde zase o podobnou situaci - kratke reklamni slogany... on
      > je problem, ze oficialni slovo je 'fotoaparat', coz zni strasne
      > zastarale a skolometsky, takze uplne nejlepsi je se tomu nejak vyhnout,
> [...]
    • Show all 23 messages in this topic