      -----Original Message-----
      From: Czechlist@yahoogroups.com [mailto:Czechlist@yahoogroups.com] On Behalf
      Of Martin Janda

      Pokud jsem to z googlu a me predchozi praxe spravne pochopil, diathermy
      (ne diatermie) muze byt

      1.fyzioterapeuticka (v laznich), kdy se prilozi nejake dve elektrody,
      mezi nimiz je distance. V poli, ktere mezi nimi vznikne, se svaly a
      tkane zahrivaji, coz jim dela dobre.

      2. Chirugicka - "anteny" (napojene na kabel, takze de fakto taky
      elektrody) se zapichnou do tkane tak, aby mezi nimi byl nador nebo
      podobny hajzlik. Pole je mnohem silnejsi, tkan (nador) se vysoce zahriva
      - tak, ze se znici. V cestine se myslim diatermie jako pojem v tomto
      smyslu vubec nepouziva.

      Takze:

      - ani u "anten" se nic nedela "na dalku" - naopak, zapichnou se do tela
      - cesky pojem distancni elektrody se pouziva ve smyslu 1, ne ve smyslu 2

      M.

    • Show all 7 messages in this topic