33399Re: Two questions

  • kzgafas
    May 2 1:40 AM
      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "spektrum2002" <padamek@...> wrote:

      > To vsechno podle meho nazoru vyplyva z toho, ze do roku 1989 jsme byli
      > vuci svetu uzavreni a po roce 1989 jsme se otevreli na zapad a zacali
      > sami prejimat hodne z toho, co na Zapade vidime.
      > Muj postreh napriklad je, ze pred rokem 1989 bylo skoro nemyslitelne,
      > aby se televizni reporter postavil nekde na ulici a neco povidal a
      > kamera tu "talking head" zabirala. Kdyz byly zabery z exterieru,
      > vzdycky byl hlas jenom v pozadi a kamera zabirala jenom to
      prostředi,
      > nikdy ne reportera, natoz aby se sot zakoncoval identifikaci
> [...]

      Urcite to nebylo tak bezne, aby reporter mluvil na miste zpravodajstvi
      do kamery, ale nerekl bych, to bylo nemyslitelne. Urcite se to taky
      delalo. Dnes se to dela nejspise proto, ze TV stanic je vic, tak se
      musi od sebe nejak odlisovat (personifikovat).

      Dalsi zajimavou veci napr. je, ze na statni televizi stale mluvi
      hlasatel(ka), ktery(a) uvadi jednotlive porady. Nijak mi to nevadi, ale
      je to jasny pozustatek z totality (ja hlasatel jedine statni televize
      vas budu provadet celym nasim programem, nase vysilani je postaveno na
      jedne jedine integralni platforme).

      K.
    • Show all 5 messages in this topic