23734Re: Pomoc??!! Help??! with translated FILM TITLES

  • janvanek
    Sep 2 2:52 AM

      With such queries I've in general found it useful to go to
      www.csfd.cz ("Cesko-slovenska filmova databaze") and put the original
      title in the search box. (Certainly better than the list of film
      titles in ToP several years ago which had The Empire Strikes Back as,
      IIRC, Rise uderi znovu or something such.)

      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "spektrum2002" <padamek@c...> wrote:
      > Hledal jsem na Googlu "Sound +of music" film (jazyk: cesky) a dosel
      > jsem k nazoru, ze se to u nas zrejme nikdy neuvadelo,
      > takze "oficialni" preklad neexistuje a nazev se nechava v puvodnim
      > zneni ("byl ocenene film "The Sound of Music"" apod.). Jednou jsem
      > na Googlu videl "Za zvuku hudby".
      > Petr A.

      Jsem si dost jisty, ze ano, kus jsem kdysi v televizi zahledl (a
      nevydrzel u toho i s vedomim jeho kulturni vyznamnosti - je mi lito);
      zrejme to nebyla CT, protoze pri hledani v jejim programu (dalsi
      uzitecny zdroj: maji vsechna vysilani vseho radu let zpatky) jsem nic
      neasel. Na netu / ve vyhledavacich se prislusny TV program
      nezachoval, ale najdou jednak heslo ve vyseuvedene DB, jednak uvadeni
      divadelni predlohy v Karlinskem divadle a konecne i DVD - podle
      http://www.dvdland.cz/kategorie.php?view=0010000&id=598 ovsem na
      obalu mezi ceskymi napisy nazev neni, takze nekteri prodejci ho
      uvadeji bez krouzku.

      --
      Jan Vanek jr., who can't decide whether "Chelovek - pauk", "Lara
      Kroft - Raskhititelnica grobnic 2: Kolybel zhizni" and "Matrica: