Re: [Consiliul-Cetatenilor] Herastrau

  • Dan Ghelase
    Message 1 of 1 , Sep 1, 2009
      Aveti detalii un pic prea de specialitate...
      Parcul Herastrau apartine direct de Primaria Capitalei, fiind administrat de regia ei - Administratia Lacuri-Parcuri-Agrement.
      Activitatea acesteia insa a decazut mult in ultimii ani si datorita "celebrului ei fost director - Virgil Carstea (ing.Motoare navale)...
      Zona Expoflora a fost condusa f mult timp de un tehnician horticol - Lupse, un om pasionat si cu multa experienta, chiar preluand functia dela tatal lui - care fusese si mai renumit...
      Si mai existau sere bogate alaturi, si culturi de flori ale Primariei pe Sos.Nordului si o echipa de maestre aranjoare de flori - condusa de populara Tanti Margareta...
      Toate s-au dus, acum se cumpara florile oneros din comert, rondurile de flori devenind tot mai sarace si lipsite de gust...Sera si cu maestrele aranjoare (care facusera buchete si montaje superbe la banchetele nomenclaturii si ambasadelor) puteau fi folosite pt infiintarea unui punct comercial floricol, care ar fi putut deveni o mare atractie si sursa de venituri pt parc, impreuna cu galeriile de pictura - idee pentru care m-am luptat...
      Dar politizarea tuturor activitatilor au deprofesionalizat si degenerat gestionarea patrimoniului de interes public...
      Paradoxal, acesta intemeiat de regii Carol I si II...pt modernizarea si civilizarea vietii bucurestenilor...(Legea Parcului National din aprilie 1911 si asanarea si dezvoltarea cursului raului Colentina dintre 1932...39 prin UCB)
      DG

      florescu doina wrote:

      Continuare.. .
      Am cerut ajutorul unei prietene care a lucrat la statiunea de la Baneasa, iar acum locuieste in Germania
      Iata ce am primit:
      " Acum raspund pe scurt la acest mail care tot
      astaseara l-am citit.Nu mai stiu daca mai este de actualitate raspunsul meu caci
      am inteles ca sedinta ar fi fost in 31/08 orele 13...insa eu plecind de
      dimineata nu am deschis laptopul decit seara cind m-am reintors.
      deci, sigur ca sint pt a da o mina de ajutor
      acestei actiuni care si pe mine ma doare vazind in ce hal au ajuns colectiile
      strinse de-a lungul anilor in gradina Herastrau... . Asa este, acum 20 si ceva de
      ani nu se gasea mai nimic prin magazine insa....venam cu mic cu mare in
      herastrau ca sa ne clatim sufletele privind si admirind aceste minunatii ale
      naturii! Sigur ca asa...pe fuga acum nu pot scrii prea mult insa pot mentiona ca
      exista parca Intreprinderea pt Administrarea Spatiilor Verzi, sect 1, care
      era formata dintr-o armata de muncitori, condusi de tehnicieni sub
      coordonerea unor ingineri agronomi cu specialitati in floricultura. Sigur
      ca nu dispuneau de ustensiliile moderne din ziua de astazi , ci foloseau sapa
      clasica, cositul manual, etc, iar brazdele/culturile/ erau cit de cit ingrijite.
      parcul avea colectii unice Dendrologice (Magnolii, Rododendroni, Azalle, Platani
      si Frasini, colectii de garduri vii din Fag Rosu si alb, diferite specii de
      Thuja,Hibiscus, labirinturi cu Buxus in combinatii cu plantatii de Trandafiri,
      etc, etc...sa nu uitam colectiile de Plante Perene ce incepeau din luna mai,
      (imi este greu acum sa le insir pe toate....imi trebuie ceva timp...), de
      retinut Colectii de Canna toate culorile si formele ), colectiile de Dahlii
      , colectiile de ierburi speciale /stufi ....din plantele perene nu lipseau
      Colectiile de Begonii, Muscatele, Panselele, ....
      brazdele, erau mereu improspatate cu plante de
      sezon, incepind de la colectiile de lalele, crocos, narcise....terminin d cu
      gladiole sau alte bulboase.... "