Nimic nou sub soare !

  • dan ghelase
    Message 1 of 1 , Jul 31, 2008
      Cautand date despre arh.Marcel Iancu, in revista "Arta si orasul" fondata si de acesta, in anul 1938 am gasit o semnificativa relatare privind Congresul International de Arhitectura - Paris 1937.
      La dezbateri, la care a participat si o semnificativa echipa romana, au fost discutate si s-au adoptat motiuni privind probleme de mare actualitate si azi:
      - Etica si controlul relatiei arhitect-antreprenor constructie
      - Preferarea materialelor de constructie locale, ca element de accentuare a specificului identitar national (vezi Charta de la Venetia)
      - Importanta esentiala a gradului de cultura generala si a cunostintelor practice
      ale arhitectilor. Discutii conduse chiar de romanul Petre Antonescu...
      - Obligativitatea acordarii planurilor urbanistice cu interesele comunitatilor locale si imperativul conservarii patrimoniului istoric!...
      Bine ar fi ca in prezent sa se preia mai mult din intelepciunea inaintasilor...
      DG