File - 1-regulament-grup.txt

  • Bucuresti@yahoogroups.com
    Message 1 of 8 , Sep 1, 2007
      Regulile Grupului Civic Bucuresti

      Fara niste minime reguli de conduita, respectate de toata
      lumea din convingere, nu putem inainta. Este greu, stiu, avind in
      vedere ca sintem o natiune inca infantila, dar haideti sa incercam.
      Reguli:

      1) aceasta organizatie este impotriva discriminarii

      1.a) nu dorim discriminari pe baza de religie, sex, orientari sexuale, minoritati de limba, minoritati de rasa, si ca
      regula in grup pentru a evita subiecte care iau foc, sunt interzise declararea acestor intimitati ale fiecaruia si
      discutarea acestor subiecte pe grup

      1.b) discutiile care se inflameaza duc la atentionarea protagonistilor, inchiderea subiectelor. In cazul in care se
      recidiveaza se poate trece de la moderarea persoanei la comanda "banned" aplicata pentru 5 zile, apoi la urmatoarea
      abatere pentru 15 sau 30 de zile si apoi se poate chiar aplicarea ei pe o perioada nedeterminata

      1.c) nu se permit atacuri la persoana. Nu se permit "sicane" adica atacuri invelite in poleiala. In cazul unor atacuri
      la persoana repetate se poate aplica regula moderarii si apoi a comenzii "banned"

      1.d) Daca o persoana din grup discuta cu presa sau scrie pe grupurile publice unul din subiectele acestea inflamatorii
      din pozitia de membru al grupului, atunci acelei persoane i se poate da un avertisment sau o excludere pe o perioada de
      5 zile sau 30 de zile dupa care la urmatoarea abatere se poate face o excludere pe timp nedeterminat

      2) Sa nu divizam in mod artificial grupul.

      3) Sa nu se faca atacuri la adresa altor membri din grup.

      4) Sa fim toleranti si sa nu cadem in extreme.
      Sa nu se faca mesaje intolerante de tipul "hate speech"
      impotriva unor grupuri, categorii sociale, grupuri bazate
      pe religie, minoritati de diverse feluri.

      5) Discutiile sa fie pe idei, cu argumente, sa fie rationale,
      fara a pune in balanta empatii fata de anumite persoane,
      iar orice observatie sa fie facuta la un concept sau la o idee,
      nu personal si nici sa nu se interpreteze observatiile la modul personal.

      6) Este interzis sa se umble cu amenintarea ca se vor reproduce
      pe acest grup sau pe alte grupuri cutare discutii salvate sau
      convorbiri inregistrate, pentru a produce o "dovada".

      7) Sunt interzise discutii OFF TOPIC (despre discriminarea homosexualilor,
      sex, despre icoanele din scoli din afara orelor de religie, despre religie,
      despre politica internationala, etc).
      Aceste discutii off-topic nu au locul pe un grup unde se discuta despre
      salvarea identitatii nationale a Romaniei, salvarea simbolurilor
      de prima marime ale capitalei si ale Romaniei, respectarea istoriei,
      ecologie, salvarea parcurilor, salvarea spatiilor verzi,
      oprirea aglomeratiei urbane, toleranta in scoli si interzicerea bullying,
      si mai ales salvarea monumentelor arhitecturale ale orasului.

      8) Cand sunt dispute pe idei, acestea trebuie sa nu degenereze in
      atacuri la persoana pentru a discredita persoana si astfel prin
      lovitura sa se discrediteze si ideea.
      In cazul disputelor pe idei sa fie incurajate argumentele fiecarei
      parti, discutia rationala si dupa ce fiecare parte si-a expus
      argumentele sa se treaca la votare.
      La vot pot participa toti membrii activi ai grupului.
      Membrii activi vor fi trecuti de conducerea grupului
      intr-un tabel impreuna cu functia fiecaruia si numarul de
      medalii.
      Acesti membri activi vor vota conform statutului grupului.
      VOTUL va decide cum va actiona grupul pe acea idee dezbatuta,
      pe acea directie.

      9) Fiecare membru al grupului este incurajat prin activitatea
      depusa, idei, actiuni duse pana la capat sa primeasca
      medalii. Fiecare membru poate fi propus pentru o medalie
      de alt membru sau de el insusi. Medaliile se
      voteaza cu un numar minim total de 30% din membrii activi
      si se voteaza cu majoritate simpla (50%).
      Daca un membru activ nu are medalii votul sau
      valoreaza 1 punct, la fiecare 5 medalii se mai adauga
      1 punct.

      Oricine incalca aceste reguli, chiar moderator al grupului,
      poate fi trecut pe moderare sau poate fi banned pe o perioada
      de 24 de ore la prima abatere si la a doua abatere poate
      fi banned pe 15 sau 30 de zile si apoi la a treia abatere
      poate fi banned pe o perioada nedefinita.
    • teornicob
      Message 2 of 8 , Sep 2, 2007
        Minunat ! Este si regulament. Doar ca grupul e pe moarte !

        --- In Bucuresti@yahoogroups.com, Bucuresti@yahoogroups.com wrote:

> [...]
        > fi banned pe 15 sau 30 de zile si apoi la a treia abatere
        > poate fi banned pe o perioada nedefinita.

      • jeana trifan
        Message 3 of 8 , Sep 2, 2007
          Draga Yahoogroups (ca nu am vazut nici o semnatura la sfarsit),

          Iti multumesc foarte mult pentru trimiterea acestui regulament, pe care de altfel l-am mai primit de vreo 4-5 ori si cu care in principiu sunt de acord, dar nu vad de ce ne blocam atata pe discutii sterile in timp ce in realitate se intampla lucruri f. grave la care vad ca nu mai reactionam in nici un fel. Zilele trecute, politia si jandarmeria "cinstitilor" nostri conducatori de oras si sector au intrat in forta cu buldozerele, ca intr-o dictatura veritabila, si au desfiintat Piata Obor, o facilitate pe care eu ma incapatanez sa o consider bun public deci imposibil de dat/vandut cuiva. Dar (ne)banuite sunt caile celor  care au pus mana pe puterea si economia acestei tari! Intr-adevar, s-a organizat o piata cam 1/3 din ce a fost dar toti vanzatorii spun ca pot ramane acolo doar temporar dupa care vor vi alungati si de aici.
          In Pta Obor, gaseai aproape tot timpul si produse ca fructe de padure (mult mai sanatoase decat fructele "perfecte" tratate cu chimicale din supermarketuri), plante medicinale, urzici si alte asemenea pentru care este chiar imposibil sa prezinti un certificat de producator - cine sa ti-l dea in padure sau pe camp? Iar dl. viceprimar Cezar (si nu mai stiu cum) minte cu nerusinare in piata ca se face doar modernizarea pietei nu inlocuirea ei cu un mall, ca nu sunt si asa prea multe in Bucuresti.
          In acest timp, noi conversam dragut pe Internet despre regulamente de functionare dar in fapt nu prea mai functionam in nici un fel de vreme ce nu ne facem simtita prezenta decat virtual. Si, vorba lui Tanase, cu asta ce-am facut? Azi dimineata aflu tot de la stiri ca si Strandul Tineretului a fost instrainat unor firme in vederea unor constructii, parcari etc, culmea pe o chirie de $0.14/mp pe an!!! Exact de ce ducea lipsa Bucurestiul, ca spatii verzi si de relaxare avem prea multe.
          In incheiere, as dori sa stiu daca GCB mai exista si cam ce isi propune sa faca in viitor. Ca doar sa ne confruntam in orgolii personale pe marginea regulamentului mi se pare mai mult decat absurd.

          Jeana T.

          Got a little couch potato?

        • ion-dumitru rusu
          Message 4 of 8 , Sep 3, 2007
            Nu mai exista Clubul Sportiv Scolar si Scoala Sportiva 1 care aveau baza in Stadionul Tineretului ? De aici s-au ridicat printre altii campioana olimpica de la Tokyo Mihaela Penes si recordmenul mondial la aruncarea ciocanului juniori Gheorghe Costache, caruia numai fuga in Occident a antrenorului sau Constantin Spiridon i-a oprit ascensiunea.

            Ce face marele sportiv Ion Tiriac ? Ar fi trebuit sa fie un aprig adversar al desfiintarii acestui templu si un promotor al modernizarii lui. Sau poate daca tot a facut avere pornind cu banii Securitatii, trebuie sa continue afacerile cu activul de partid si securitatea...

            Message 5 of 8 , Sep 4, 2007
              Dragi comilitoni, Am revenit din vacanta ( Riviera )da' vad ca aici declarati ca grupul e pe loc.
              Matteo

            • Bucuresti@yahoogroups.com