Re: [Bucuresti] Pasajul viitor al Pietei Romane...

  • lycorna
    Message 1 of 11 , Jun 27, 2013
      In P. Universitatii, tendinta de a trece de la Universitate catre Muz. Sutu sau TNB sau Coltea (luati orice combinatie posibila, cu intrarea de oriunde) este mult diminuata. Daca incercati sa va plimbati pur si simplu veti observa f. clar aceasta retinere. Veti observa, de asemenea, ca mai degraba mergeti pana la Academiei ca sa traversati spre Biserica Rusa decat sa va bagati prin pasaj. Etc. Asta numesc eu "ruptura a orasului", o separare artificiala in mobilitatea cetatenilor sai. Nu o sa va ganditi la o zona "comuna", compacta, a Centrului Istoric intre Negustori si Calea Victoriei, d.ex. Cu toate ca acele 2 zone fac, ca sa zic asa, parte din acelasi "organism" (si teoretic sunt identice, doar ca una este mult neglijata comparativ cu cealalta), organismul acela a suferit o fractura care a devenit cu timpul de-a dreptul amputare.

      Cat despre ideea de a te baga intr-o vagauna pentru a face "shopping", o asemenea prostie nu putea veni decat de la un barbat, anume unul care probabil n-a "facut shopping" in viata lui si nici macar nu si-a insotit vreodata nevasta la asa ceva! Cine naiba ar fi tampita aia care sa se bage in niste dughene subterane pentru "a face shopping"? UNDE in lumea asta s-a vazut asa ceva?

      Mesajele D-lui Ghelase sunt uneori atat de contradictorii incat ma intreb daca le scrie chiar D-lui! L-am mai vazut uneori sustinand lucruri absolut contrare principiilor "salvarii Bucurestiului". Chiar nu reusesc sa ma lamuresc ce e cu acest gen de momente!

      2013/6/12 Oana Mihai <oana_margareta_mihai@...>
      Lycorna, fii te rog dragut/draguta si fa-ma sa vad si eu ruptura de care vorbesti. Cum sa privesc lucrurile?

      Please consider your social responsibility before printing this e-mail!
      Message 2 of 11 , Jun 27, 2013
        Pai eu zic atunci sa desfiinteze trotuarele DE TOT si sa bage oamenii permanent prin subteran (prin ceva tunele) ca sa "nu mai stea sub soare sau ger", nu?

        Chiar ca are dreptate d-l / d-na L ! uneori aveti niste idei... in fine...
        >:)

        Cat despre "stouri interminabile"... asta se poate regla: lasa mai putin timp pentru masini si maresc timpul pentru pietoni, is that simple ;)

        Pasaj pietonal subteran in P. Romana e chiar o aberatie! CUI i-ar fi util asa ceva?

        Ma rog... in afara de niste constructori cocalari si prosti - precum aceia cu parcarea din Piata Universitatii, care au stricat cu TOTUL centru orasului!!

        Codruta

        Sent: Friday, June 28, 2013 11:20 AM

        Inca un mesaj cu vorbe tari...nejustificate de nimic...care coboara tinuta bucurestenilor...sau nu este cazul...
        Aceste idei ajung la prea multi oameni, ca sa fie acceptate! Democratic si pt uneori bunele informatii vi s-au trecut prea multe cu vederea!
        Un pasaj pietonal este oricum o punte, mai agreabila decat statul sub soare sau ger la stopuri interminabile si expusi la tot felul de piloti pe roti...sau stropire cu zloata...
        Ati auzit niste vorbe "minunate" si tot vorbiti de...fractura de trama stradala...ca nuca-n perete...
        Nici-o legatura intre Negustori si Calea Victoriei...aflate la cca 500 m distanta!
        Iar shoppingul este...o boala femeiasca...fara legatura cu spatiul comercial adecvat locului - Piata Romana!
        Eu nu salvez Bucurestiul a la provincialul Nicusor Dan...cu idei traznite...ci caut discutii lamuritoare privind traditiile si specificul Capitalei...
        O, nici nu va inchipuiti cat am marsaluit prin Piata Universitatii...din copilarie, ca liceean sau student pana la senectute...in companiile cele mai diverse posibile...pe orice vreme...la orice ore si in orice situatii...chiar de pe timpul cand circulau birje sau tramvaie p-acolo...Acuzele si contrazicerile agresive fiind rizibile...
        Observatie: Parca niciodata totusi n-am mers de la Universitate la Biserica Rusa...
        DG
        PS - Bashca atractia anticarilor care populeaza capetele pasajului si chiar interiorul uneori...tocmai din cauza fluxului mare de trecatori...si cu care chiar am ajuns sa ma cunosc...

        Pe 6/27/2013 3:18 AM, lycorna a scris:

        2013/6/11 dan ghelase <dan@...>
[...]

        Un pasaj subteran care să facă legătura Ăźntre stațiile de autobuz și troleibuz și cele de metrou. Asta va construi Primăria Capitalei la Piața Romană, după ce zilele trecute consilierii generali au aprobat acest proiect.

        Pasajul va avea 5 puncte de acces cu scări fixe, rulante și lifturi: la Coloane, la intersecția bd-ului Magheru cu strada Mendeleev, la intersecția bd-ului Lascăr Catargiu cu bd-ul Dacia, la intrarea străzii Căderea Bastiliei Ăźn Piața Romană și la intrarea bd-ului Dacia Ăźn Piața Romană.

        2.000 de pietoni pe oră

        În proiect se specifică faptul că acest pasaj va face legătura Ăźntre toate stațiile RATB din Piața Romană și cea de metrou. Din studiile făcute recent, această intersecție este tranzitată de 2.000 de pietoni/oră.
        Potrivit lui Ion Dedu, directorul Direcției Transporturi din Primăria Capitalei, pietonii vor ajunge, prin subteran, mult mai repede dintr-un punct Ăźn altul al Pieței Romane și, Ăźn plus, șoferii care vor circula aici vor petrece cu 30-40% mai puțin timp la semafor decĂąt Ăźn prezent.
        În pasajul care va avea acoperiș transparent vor fi spații comerciale și se vor putea organiza tĂąrguri și expoziții. Lucrările, ale căror costuri se ridică la 5 milioane de lei, vor dura 18 luni și vor Ăźncepe anul acesta.
        Așa ar putea arăta interiorul pasajului pietonal de la Piața Romană (foto: hotnews.ro)

      • dan ghelase

          Message 4 of 11 , Jun 29, 2013
            > Cat despre ideea de a te baga intr-o vagauna pentru a face "shopping", o asemenea prostie nu putea veni decat de la un barbat, anume unul care probabil n-a "facut shopping" in viata lui si nici macar nu si-a insotit vreodata nevasta la asa ceva! Cine naiba ar fi tampita aia care sa se bage in niste dughene subterane pentru "a face shopping"? UNDE in lumea asta s-a vazut asa ceva?

            Insir la intimplare: in Sofia, Budapesta, Praga, Madrid, Bruxelles, Londra. Asta am vazut, de astea pomenesc... Nu in Atena, Skopje, Roma, Lisabona sau Berlin, nu sint sigur de Paris sau Varsovia...