Reper pt reconsiderarea arhitecturii rurale

  • dan ghelase
    Message 1 of 1 , Jun 26, 2013

      -------- Mesajul original --------
      Subiect:acasa la printul Charles in Viscri
      Dată:Wed, 26 Jun 2013 09:17:04 +0000
      de la:Florica Jianu <Florica.Jianu@...>

      Mulți români se întreabă în ce constă luxul casei pe care a cumpărat-o prințul Charles de Wales în satul brașovean Viscri. Răspunsul îl dă chiar  moștenitorul tronului Angliei: luxul comuniunii neîntrerupte a omului cu natura, chiar și în secolul XXI! Oricine ajunge la Viscri pentru prima oară încearcă să ghicească mai întâi care este celebra deja casă a prințului Charles. Greu de ghicit! Nu este nici cea mai mare, nici situată în centrul satului, nici păzită de gărzi speciale. Sătenii îi îndrumă pe turiștii rătăciți pe ulițele săsești, ordonate, către una dintre cele mai nesemnificative, aparent, clădiri de la intrarea pe ulița principală: "acolo, Casa ceea albastră, cu geamuri verzi!”. Ai putea trece pe lângă ea fără s-o observi, pentru că nu are nimic deosebit. Nu are pentru noi, romanii, Dar are foarte multe de oferit unui străin plecat prin lume să caute autenticitate. Iar la Viscri, în cel mai izolat sat din comuna Brașov, pe unde nici trenul nu trece, tocmai pentru că sătenii s-au dus – spun chiar cei mai bătrâni dintre ei – să mituiască autoritățile ca să nu treacă linia ferată prin zona lor. Așa au reușit să-și păstreze identitatea, comunitatea și autenticitatea, până astăzi. La Viscri se ajunge destul de dificil, însă turiștii străini care vin să viziteze România pentru a-I admira tocmai zonele sălbatice, nepopulate, se bucură de priveliștea virgină a drumului de mai bine de zece kilometri care se abate de la șoseaua ce leagă Brașovul de Rupea. Efortul este răsplătit pe măsură: toate casele satului Viscri sunt monumente istorice, fac parte din patrimoniul UNESCO și au fost renovate doar cu var și nisip, pentru a li se păstra autenticitatea.

      cid:900DE1EE0A6248A59B76C910BEB44EEB@...

      cid:F3618FE57199429084E7E17A7A12AB22@...

      cid:131BC0B7ABDB4794BD0080D998266EC0@...

      cid:103FC1F019D942DB95F973671867F98F@...

      cid:379B59E5857F438DBEC525E97B6AE5BB@...

      cid:A9516A876DE54082AECEE06F2AB342C1@...

      cid:882DBABB3705462F94FFBF2632574C38@...

      cid:E13F041217D142E49FDDEF5D608A5389@...

      Am fost si eu….: ) muream de curiozitate nu de alta…una e sa vezi fotografii si alta e sa vezi cu ochii tai…de la soseaua principala am mers destul de mult si am dat de un fel de sat cu oameni amarati rau, tigani …m-am speriat nitel nu asta imi doream eu in imaginatia mea ca fiind Viscri ! am trecut mai departe si dupa o gramada de coline si campuri verzi am ajuns si in Viscri…casele se scaldau in soarele prietenos (era primavara) strazile pustii…doar niste ratuste lipaiau printr-un firisor de apa de pe drum…

      Sunt cateva curti cu portile larg deschise de unde poti cumpara amintiri, oamenii sunt prietenosi, primitori…timizi …nu indraznesc sa te priveasca in ochi si se cam feresc…

      Cetatea este alba, functionala, decorata naiv, si portile I se inchid la pranz pentru slujba, apoi se redeschid

      Daca mergeti, sa luati in ,,traista’’ niste painica pentru catei…cu siguranta se va gasi unul sa va conduca ca un ghid, o sa va astepte si o sa va conduca bucuros innapoi la masina…si merita recompensat pentru misiunea indeplinita : ) si sunt grasi de li se vad coastele…

      Adaug cateva poze facute de mine:

      viscri%20(4).jpg papucei de lana specifici zonei viscri%20(9).jpg

      viscri%20(11).jpgaleea spre cetate viscri%20(23).jpg

      viscri%20(29).jpg viscri%20(31).jpg

      Cetatea are un turn in care se poate urca (cu grija) si de unde se vad imprejurimile

      viscri%20(45).jpg viscri%20(46).jpg

      viscri%20(84).jpg viscri%20(95).jpg

      viscri%20(98).jpg viscri%20(99).jpg

      viscri%20(100).jpg viscri%20(103).jpg

      viscri%20(107).jpg viscri%20(110).jpg

      viscri%20(112).jpg aviscri%20(131).jpg

      viscri%20(116).jpg viscri%20(126).jpg viscri%20(105).jpg