Re: [Bucuresti] Clasare imobil ICAR

  • ARIN
    Message 1 of 13 , Nov 1, 2012
      Pai de ce sa scoata pavajul de acolo???

      Daca ar fi dupa mine, as desfiinta asfaltul PESTE TOT in orase - si as pava cu piatra...

      Dvs. nu simtiti vara ca va sufocati in oras??

      Codruta

      Sent: Thursday, November 01, 2012 9:43 AM

      Multumesc, dar ma aflu intr-o alta lupta crunta...pt care cer sprijin...
      Am gasit in Cartierul Grant, nu departe de Conacul Golescu-Grant...un fantastic drum pavat cu granit negru...lung de peste 100 m...provenit probabil din Dobrogea din cariera Turcoaia...facut la cca 1900...precis de cei din familia Grant...

      Si bordurile sunt la fel:

      Cu aceasta piatra se poate realiza un spendid monument-memorial al revolutionarilor pasoptisti...intr-o piateta din vecinatatea conacului, intersectia Boisoara (strada Maternitatii Giulesti) cu Pascal Cristian...

      Cap de perspectiva dinspre Giulesti:

      Este o mare oportunitate pt realizarea unui monument care lipseste Romaniei, printr-o relativ ieftina valorificare corespunzatoare a granitului - o usoara piramida din pavele, cu borduri pe post de menhiri avand gravate efigiile personalitatilor de frunte...
      Secretul a fost dezvaluit Primariei Sector 6, a zonei, si acum aceasta trebuie silita sa-si onoreze promisiunile...nu s-o carmeasca spre alte scopuri...!
      DG

      Pe 10/31/2012 2:47 PM, Silvia Colfescu a scris:

      Felicitari, domnule Ghelase! Perseverenta e un lucru rar intalnit in zilele noastre. Cu atat mai mult ma bucur ca lupta dumneavoastra pentru ICAR a dat in sfarsit rezultate.
      Ganduri bune,
      SC

      Sent: Thursday, November 01, 2012 7:51 AM
      Subject: [Bucuresti] Clasare imobil ICAR

      Dupa aproape un an dela elaborare, iata ca mi se comunica victoria - partiala - in clasarea cladirii fostului Institut de Cercetari Agronomice al Romaniei - autor arh.Florea Stanculescu, St.Peterneli si L.Plamadeala, vestigiu de prestigiu al gandirii agronomice antebelice, facut concomitent cu Palatul Natiunilor Unite din Geneva - asemanator ca stil, dar cu estetica superioara...

    • ARIN
      Message 2 of 13 , Nov 1, 2012
        Corect! :)

        Codruta

        Sent: Thursday, November 01, 2012 6:48 AM

        In loc sa se realizeze un monument cu piatra din pavajul din 1900 DE CE NU S-AR CLASA DRUMUL PAVAT ASA CUM ESTE?

        Stefana

        Stefana Bianu
        Presedinte RPER-Fr "Rencontres du Patrimoine Europe-Roumanie"
        www.patrimoniu-rper.com
        182, rue de l'Universite, 75007 Paris
        tel (0033) 06 07 49 14 42
        fax (0033) 01 47 23 07 09

        Sent: Thursday, November 01, 2012 7:51 AM

[...]

      • Codruta
        Message 3 of 13 , Nov 1, 2012
          Pai, Prezan - Aviatorilor - Kiseleff...?

          Si de altfel: de ce sa faci un monument din ceva reciclat? Daca piatra aia e scoasa din pavaj, ea e echivalenta unui "deseu"...

          Codruta

          Sent: Thursday, November 01, 2012 4:51 PM

          In Romania nu exista drumuri clasate, iar in lume poate exista - stim Via Apia din Italia - dar cred ca legat de mari istorii...
          In sine, drumul n-are valoare estetica, iar viitorul il va gasi poate intr-un cvartal privat...
          Insa granitul inglobat intr-un monument ii pune in valoare stralucirea maiestoasa si extraordinara perenitate...
          Dar mai ales tin la un Monument-memorial al Pasoptistilor, intr-un cartier plin de istorie ascunsa - Grant - ce poate deveni un exceptional sit turistic...
          Cartierul e singurul din Bucuresti dezvoltat in jurul unei resedinte senioriale...englezul Effingham Grant - mostenitorul boierilor Golesti - dezvoltand in jurul unui conac de campie multe industrii, obiective culturale si lotizari de locuinte...intr-o familie care a contribuit mult la modernizarea Romaniei...
          DG
          PS - Nu exclud clasarea drumului in cadrul unui sit mai complex, ca solutie de ultima instanta de blocare a jefuirii lui...

          Pe 10/31/2012 9:48 PM, Stefana Bianu a scris:

          Message 4 of 13 , Nov 1, 2012
            Deja este o mare exagerare pe o chestie trendy azi...
            Pavajul de piatra potenteaza situri medievale, curti de cetati etc...
            Un caz-exceptie este bulevardul Jianu care a fost pavat in niste conditii de finisare cu totul speciale, pt o zona de lux, intrand in constiinta publica in armonie cu aleile de trandafiri si parcurile alaturate...
            Caldaramurile de piatra normale sunt insa cosmarul tocurilor de cucoane, trepidatia celor ce se deplaseaza pe roti si stimulator de derapaje auto in caz de umezeala...
            Mai sunt legate de mana de lucru ieftina a osenilor si maramuresenilor care veneau la oras special sa lucreze la pavaje...acum preferand...Germania...
            DG

            Pe 11/1/2012 1:10 AM, ARIN a scris:

            Message 5 of 13 , Nov 1, 2012
              Clasat drept ce???
              Nu e monument de arhitectura, nici industrial, nici istorie, nici monument natural, nici performanta remarcabila, nici agrement pietonal, nici stimulator...de nu stiu ce...!
              Nu faceti nuanta ca este vorba exclusiv de un material pretios si rar...care se pastreaza in timp si vitregii cu acelas luciu uleios...!
              DG

              Pe 11/1/2012 1:11 AM, ARIN a scris:

              Corect! :)

              Codruta