Re : Re : [Bucuresti] Dezastrul din Centrul Istoric Lipscani

  • Anca-Mihaela Muller
    Message 1 of 4 , Jun 1, 2011
      Bine zici gresesc, dar doar "nitel".
      Eu vorbeam de ce se vede in reportaj, nu de ce vezi tu, care esti acolo, pe Smardan-Selari-Franceza.
      Cei de afara (romani si straini) vad mai degraba ce arata PRO TV ul decat ce descrii tu.
      Si de ce naiba ne trebuie la nesfarsit tot felul de ajutoare din afara, Olanda, Norvegia etc. noi nu putem sa ne descurcam?
      Uite in afara sunt o gramada care si-ar baga "coada" cum zici tu sa investeasca, sa repare, sa deschida magazine (Sarah, eu etc.).
      Dar ii descurajeaza jalnica stare economica (asa cum reiese din statisticile bancare, inclusiv cele Isaresco-Muguresti - ca pe investitorii pragmatici din Vest ii seduc cifrele si tabloruile de bord cu analize si previziuni comerciale si nu imaginea artistica, idilica, a tinerilor de la mesele de pe Selari), coruptia, saracia populatiei, mizeria care nu ai cum sa le-o ascunzi, in multe locuri mitocania si pe care, din pacate, minima refacere de pana acum nu o compenseaza.
      Trebuie sa fim realisti, ca nu o sa faca un francez, neamt sau olandez 2000 km sa vada ce am vazut eu in reportaj, cand are la max 30-50-10-200-500 km cafenelele din Baden sau Geneva sau Strasbourg, fara mizeria din rest (sau oricum extrem de redusa, fiindca exista si aici mizerie, dar nu in halul din Romania).
      Trebuie mult, mult, mult mai mult.

      As vrea sa devina rafinat, chic acest centru al Bucurestiului, dar... cu cateva cafenele si restaurante, cu doar 2 stradute refacute pe an, cand sunt 64 care asteapta, mai va.
      In viata viitoare le vom vedea, daca ne vom mai reincarna in Romania.

      In rest... numai bine,

      Anca Muller

      De : dan ghelase <dan@...>
      À : Bucuresti@yahoogroups.com
      Envoyé le : Mar 31 mai 2011, 7h 21min 36s
      Objet : Re: Re : [Bucuresti] Dezastrul din Centrul Istoric Lipscani

      Anca, nitel gresesti, caci zona strazilor Smardan-Selari-o parte din Franceza au o dezvoltare exploziva si deja arata atractiv pline de mese pe toata latimea strazilor, fiind arhipline de tineret...Deja, dupa renovarea localurilor, patronii patrund in adancime consolidand structurile si valorificand noi spatii...Preturile metrului patrat acolo sunt cele mai scumpe...
      Remarcabil este insa ca initiativa este strict privata, chiar a unora care locuiau in zona...si cam fara coordonarea arhitectilor titrati-CTUAT-Primariei...De-asta antenumitii cam mustacesc si nu prea le vine sa recunoasca fenomenul...
      Acolo "si-au bagat coada" ambasada Olandei, fonduri de sprijin japoneze si norvegiene...
      Si...bineinteles ca l-am cunoscut bine pe Dan Spataru pe vremea studentiei, el facand sportul la Inst.Pedagogic si sustinand spectacole in echipele dela Casa Studentilor, cu Lili Bulaiesi (!), Nae Lazarescu si altii...Apoi ne intalneam frecvent la Strandul Studentesc...cam in cercuri tangente de gashti...el fiind un tip modest si prietenos...Succesul insa l-a dat gata mai tarziu...
      DG

      On 5/31/2011 2:54 PM, Anca-Mihaela Muller wrote:

      Dane, tu ai decis sa ne aduci in pragul depresiei psihice totale? (adica nu tu, ci cei de la PRO TV).
      Ce zici, daca vreau sa ma razbun pe seful meu, ii sugerez sa le propuna prietenilor lui care au firme de constructii si  design sa angajeze muncitorii care "lucreaza" stand in lopata la Centrul Istoric?
      Daca lasau Lipscaniul ca acum 15 ani si nu era mizeria asta.
      Cat despre cafenele, zau... nu stiu pe ce planeta traim.
      Fac comparatia cu cele din Baden si zau, ca mai bine deschizi o cafenea acasa, iti inviti prietenii ca... macar e cool.
      Cat despre fostul magazin Bucuresti, asa a ajuns, in halul acesta.
      Nu a fost niciodata un magazin sic, ci unul muncitoresc si cam lugubru, dar sa ajunga asa cum il vad eu in reportaj e prea de tot.
      Acum 12 ani era inca functional daca nu ma insel, la parter erau frigidere, vesela.
      Oh, la, la...
      Panoul cu "Pericol de prabusire" trebuie pus la intrarea in Bucuresti, ca peste tot exista acest risc.
      Iar la intrarea in Romania panoul cu "Pericol de prabusire economica (si alte pericole: spaga, furt).
      Cum spunea dl acela care vinde tesaturi pe Lipscanii de 70 ani: "cineva" aduce Bucurestiul la stadiul de  teren construibil ca sa profite ulterior.
      Dar cine oare?

      Anca Muller.

      De : dan ghelase <dan@...>
      À : bucuresti@yahoogroups.com
      Envoyé le : Dim 29 mai 2011, 22h 16min 16s

      > http://stirileprotv.ro/emisiuni/romania-te-iubesc/cele-doua-romanii-din-centrul-bucurestiului-reportaj-in-spatele-teraselor-de-fite-din-lipscani.html
      Reportaj din emisiunea "Romania te iubesc" dela ProTV
      Imi vine in minte stupida expresie...a unor mame denaturate: "Eu te-am
      facut, eu te omor!"...
      Si iar Manucu Adamesteanu...arheologul-sef care dupa sapaturile pe
      Lipscani a raportat numai detalii... cantitative...si a admis raderea
      ruinelor dela Man.Sft.Sava dela Universitate...
      Sa ne mai lase nechematii...cu Patrascu la brat si in frunte cu Oprescu!
      Ca dela Kelemen (ministru MC), Hegedus (secretar de stat MC), Chereches
      (dir.DCCPCNMB), Covacs (dir.INP)...n-ai ce sa le pretinzi...
      DG