Asociatia Romana pt Patrimoniu / Buletin ARP NR.11/2006

  • Alianta Salvarea Bucurestiului
    Message 1 of 1 , May 26, 2006
      From: A.R.P. Reteaua Culturala/ <arp.contact@...>
      Sent: Friday, May 26, 2006

      "SFARSITUL BUCURESTIULUI" - PROTESTE SI ATITUDINI

      Dl.Andrei Stirbu ne scrie intr-un mod emotionant si ne arata cum un om
      singur are curajul sa incerce sa lupte impotriva unui intreg sistem
      edificat pe complicitate,bani si cardasie;actiunea lui,care se adauga
      catorva initiative cetatenesti,intre care cele mai rasunatoare sunt
      cele ale Asociatiei Civic Media,semnaleaza pericolul fara precedent
      care ameninta orasul Bucuresti,condamnat sa devina un "regat al
      manipulatorilor de bani".
      _____________
      "As dori sa aflu de la dv. ce actiuni concrete credeti ca se pot face
      pentru stoparea, intr-o masura oricat de mica, a demararii proiectelor
      din Piata Revolutiei si eventual stoparea lucrarilor la santierul de
      langa catedrala Sf. Iosif.
      Eu m-am gandit sa incep singur o campanie de semnaturi, deoarece am
      vazut ca asteptand sa faca vreo organizatie ceva sau incercand sa te
      organizezi impreuna cu altii nu rezulta nimic.
      Nu stiu daca este posibil ca o persoana fizica sa stranga astfel de
      semnaturi si daca da, cum trebuie procedat, daca listele trebuie
      autentificate, unde, cat costa.
       #
      "Va multumesc pentru actiunile care le faceti. As dori sa stiu daca
      pot contribui si eu in vreun fel la una din actiunile de stopare a
      distrugerii poporului roman.De exemplu as dori sa stiu daca as putea
      actiona pentru strangerea de
      semnaturi scrise in scopul opririi intentiilor de a modifica Piata
      Revolutiei din Bucuresti.E foarte ciudat acest program, prin care se
      sterge cel mai puternic
      simbol al luptei poporului roman pentru drepturile sale nationale,
      anume Piata unde s-a desfasurat cea mai importanta parte a Revolutiei
      din 1989. Eu am lucrat la Universitatea de Arhitectura 8 ani, ca
      bibliotecar, cunosc pe majoritatea profesorilor si nu-mi vine sa cred
      ca din partea acestei Institutii a pornit o asemenea propunere. S-ar
      putea ca inafara intereselor materiale sa fie si interese
      anti-romanesti.
      Eu duc, cat pot, o lupta de avertizare asupra pericolelor reprezentate
      de actiunile cercurilor de interese straine. De pilda iata ce serie de
      10 mesaje am postat recent pe un forum religios:
      http://sihastru.net/forum/index.php?topic=148.0
      Sau
      http://sihastru.net/forum/index.php?topic=114.0
      Va multumesc pentru actiunile dv si va doresc succes!
      ANDREI STIRBU, Bucuresti
      http://stirbu.freewebpage.org
      _____________

      PRIMIM DIN CANADA ACESTE SUSTINERI IN TEMA CONSERVARII TRADITIEI
      ARHITECTURALE A ORASULUI BUCURESTI

      10 motive clare pentru care Piata Revolutiei trebuie pastrata asa cum este

      Piata Revolutiei este o piata istorica simbol a capitalei si nu dorim
      sa fie o simpla intersectie. Dateaza din din 1870 de cand Regele Carol
      I a infiintat Piata Palatului in fata Palatului Regal. In anul 1927,
      dupa ce Palatul Regal a avut un incendiu, Regele Carol II a dispus
      refacerea  Palatului Regal si apoi in 1938 a largit Piata Palatului.
      Nici Ceausescu nu s-a atins de Piata Palatului, care era inainte de
      comunism cea mai importanta piata, acolo se sarbatorea Ziua Regelui,.

      Ce sens are acoperirea cu blocuri de sticla a acestor locuri incarcate
      de istorie?
      De ce nu suntem de acord cu blocuri de firme, malluri si blocuri hotel
      in Piata Revolutiei?

      1) Este centrul istoric al Bucurestiului, care trebuie pastrat asa cum este.

      2) Este o Piata si nu dorim transformarea ei intr-o simpla
      intersectie, intr-o aglomerare de blocuri si cladiri istorice

      3) Este cea mai importanta piata din Bucuresti,
      a fost inaintea comunismului Piata Palatului, simbolul Regatului Roman,
      acum este simbolul Revolutiei precum si un loc plin de istorie.

      4) Suntem de acord cu constructii de cladiri moderne, dar nu printre
      cladirile istorice, monumente arhitecturale, care ar pierde enorm din
      valoare

      5) Piata Revolutiei este un simbol cultural al Bucurestiului: Ateneul
      Roman, Muzeul National de Arta al Romaniei, Biblioteca Central
      Universitara (Fosta Fundatie Culturala a Regelui Carol I), si cultura
      nu trebuie sub nici o forma sa stea sub cizma comertului, sub umbra
      cladirilor de galerii comerciale si de birouri. Nu se pot mixa
      afacerile/comertul cu cultura, cea din urma fiind profund afectata.

      6) Piata Revolutiei este un spatiu pietonal, nu dorim o inghesuiala
      specifica cartierelor Ceausiste

      7) Orice oras care se respecta din
      Europa are o zona veche si o zona noua. Nicaieri nu se amesteca
      cladiri vechi cu cladiri noi.

      8) Sunt destule spatii in Bucuresti, mai ales prin faptul ca acesta se
      va extinde inspre nord pana la Snagov si inspre sud pana la Dunare,
      spatii unde se poate face un cartier de business, spatii bine plasate
      cum ar fi: zona Grozavesti, zona Semanatoarea, zona Trafic Greu, zona
      Republica, zona Baneasa, etc, etc.

      9) Cladirile monument sunt protejate in UE si este interzisa
      constructia in preajma lor la mai putin de 100 de metri. Ateneul Roman
      (construit 1885-1888, dupa planurile arhitectului Albert Galleron)
      este unul din simbolurile de marca ale Bucurestiului, Palatul Regal
      construit in 1870 de Carol I (arh. Paul Gottereau) si apoi refacut de
      Carol II (intre 1929-1937) este un alt monument simbol al Romaniei,
      Biblioteca Central Universitara, fosta Fundatia Universitara Carol I
      (1895) , Biserica Kretzulescu (1720-1722), monument de arhitectura
      Brancoveneasca, Palatul Internelor (arh. Paul Smarandescu) construit
      de Carol II (inceput in 1938), toate sunt monumente si nu se poate
      construi la mai putin de 100 de metri conform legilor europene.

      10) Prin parteneriat public-privat, se dau terenuri din "domeniul
      public", teren care este inalienabil, unor afaceristi din cercul
      Primariei, aceste afaceri fiind la limita legii si fiind un mod de
      imbogatire a unor oameni din jurul primarului cu milioane de euro. Nu
      putem fi de acord cu aceste abuzuri.

      ____________________
      SEMNATI ACEASTA PETITIE PENTRU VIITORUL BUCURESTIULUI

      http://www.romanianews.net/modules.php?name=ePetitions&op=more_info&ePetitionId=8&show_signers=1#shownOrNotSigners

      CATEVA OPINII CETATENESTI IMPOTRIVA"MASACRULUI URBANISTIC"

       #    Arh. Rodica Ionescu ,Bucuresti:
      "Puneti turnul de 19 etaje acolo unde ii este locul: intre
      blvd. Tudor Vladimirescu si artera Trafic Greu. Ar trebui
      sa delimitam clar zone de afaceri in capitala, si daca vrem sa
      construim in inima orasului, putem sa o facem in spatiile industriale
      moarte"

      # Calin Omescan ,Bucuresti:
      "Daca se doreste construirea de cladiri moderne, propun
      ca la marginea Bucurestiului sa se ridice un cartier
      asemanator cu LA DEFENCE din
      Paris. Dar in nici un caz amestecarea
      grosolana a vechiului cu noul! Denota prost gust, tzopenie si lipsa de
      respect!"

      #  Dante Calin ,Bucuresti:
      "Tot ce este vechi si frumos trebuie pastrat
      cu sfintenie, fie cladiri, fie centre istorice, fie biserici. Si asa
      Bucurestiul in comparatie cu alte capitale europene detine totusi
      putine locuri istorice si de
      aceea orice gram de istorie trebuie pastrat "

      # Arh. Sabin Domocos,
      Sibiu:"Nu sunt de acord cu ceea ce se intampla
      langa Catedrala Catolica si nici ceea ce se intampla in Piata
      Revolutiei. Trebuie stabilit de urgenta un plan de dezvoltare a
      capitalei si limitele centrului istoric unde nimeni nu are voie sa
      construiasca".

      # Rares Condea ,Bucuresti:" Piata Revolutiei este simbolul Romaniei,
      la fel ca si Palatul Internelor, nu se pot aglomera aceste monumente
      arhitectonice cu
      blocuri si MALL-uri. E ca si cand langa Colisseum in Roma sau langa
      Sacre Coeur in
      Paris se fac blocuri si MALL-uri".

      Aceste hotarîri nelegale si antiromânesti adoptate nu pot fi
      clasificate decît ca premeditari criminale,
      ca masuri de autodevalizare a patrimoniului
      public si autosubminare a sigurantei nationale.

        PATRU EVENIMENTE CARE ANUNTA SFARSITUL ROMANIEI
      In saptamanile trecute, patru evenimente aparent fara legatura au creat
      o cu totul alta imagine despre posibilul viitor al acestei tari:
      Furtul organizat al "Mostenirii Gojdu",
      Izgonirea Staretului Justin Parvu de la Manastirea Petru Voda,
      Schimonosirea Bucurestiului accelerata organizat prin
      asa-numite investitii, in realitate inutile, si
      Retrocedarea regiunii Ceahlaului,in suprafata de peste 27.000 de
      hectare, catre o asa-numita familie"domneasca".
      Cele patru episoade au un sens dramatic evident:
      sunt atacate traditii,locuri si chipuri fundamentale si se creeaza
      un sentiment al "parasirii tarii", atacate din toate partile
      de o Stapanire ce se poarta discretionar si sfidator
      si intr-un spirit destructiv mai nociv decat al unui ocupant.

       ANALIZE SI FAPTE este un buletin independent,gratuit si
      non-comercial,care isi propune sa promoveze dezbaterea si circulatia
      libera de idei culturale ,intemeiate pe competenta,pragmatism si
      solidaritate intelectuala.

      --
      ARP-Asociatia Romana pentru Patrimoniu
      Fondata 2004

      Do you Yahoo!?
      Next-gen email? Have it all with the all-new Yahoo! Mail Beta.