Avem logo, acum şi numele….

  • Dan Waniek
    Message 1 of 1 , Nov 11, 2005
      Dragii mei,

      Cer iertare pentru întârzierea cu care scriu, deşi am promis marea
      cu sarea. Am avut multe pe cap, iar cartea lui Theo Vennemann nu e
      uşor de digerat, mai ales pentru un ne-lingvist.

      Deci de ce Andrada ?

      Nu datorită unui acronim fericit ales. Ci pentru că etimologia lui
      *Andr- are o lungă istorie, foarte interesantă pentru paradigmele
      limbii dacilor. Până la Theo Vennemann mulţi jurau pe “ bărbăţia ”
      din aner. Dar venerabilul lingvist german, într-o lucrare de sinteză
      recentă (Europa Vasconica…) arată c㠓 limbile vasconice ” conţin
      în “ *Andr- ” mai ales… fecioria fetei. Răscolindu-şi publicul de la
      o conferinţă din Los Angeles, ( publicată şi de Journal of Indo-
      European Studies în supliment ), Vennemann a luat toate cuvintele
      faimoase care conţin pe Andr- (Andromeda, Andromache, Evandru,
      Alexandru - salutare lui Lixandru :-) şi le-a făcut tuturora un
      comentariu de toată frumuseţea. Mai multe despre *Andr- într-un
      număr viitor, ca să păstrăm misivile noastre scurte, digeste şi
      decente.

      Propun în post-script ceva propedeutic:

      1. să scriem româneşte în mesaje cât se poate,
      2. să punem mesajele din grupul Andrada ( dacă sunt mai mari ca o
      pagină ) mai degrabă la fişiere ( în formatul canonic care separă
      datele de interpretări ), şi
      3. să analizăm substratul cel mai vechi şi mai stabil al limbii
      noastre, pe mai departe şi cât ne ţin balamalele :-)