protestul medievistilor

  • Dada
    Message 1 of 13 , Apr 14, 2008

      Petiţie a câtorva medievişti români către organizatorii Congresului Internaţional de Studii Medievale de la Kalamazoo, cu privire la riscurile acceptării unor exponenţi ai protocronismului la lucrările congresului

      http://www.patzinakia.ro/NEWS/articole/Kalamazoo2008/index.html

      between 0000-00-00 and 9999-99-99
    • Andrada Daciana
      Message 2 of 13 , Apr 14, 2008
        Interesant protestul, gen: "hai sa param la mai marii
        zilei".
        Personal mi se pare atitudinea protestului respectiv
        pur si simplu de paraciosi, si imi cer scuze ca
        folosesc termenul acesta, pt ca am respect fata de
        unii dintre semnatarii petitiei.
        Insa ceea ce nu se intelege este ca doar prin schimb
        de idei se poate progresa, chiar daca X aduce
        argumente neconvingatoare pt a-si sustine teoria,se
        pot aduce argumente profesioniste in favoarea sau in
        defavoarea respectivei teorii. Atitudinea gen- "Nu il
        primiti la congres pt ca noi nu suntem de acord cu el"
        este o cenzura la fel de penibila si la fel de
        periculoasa, ca si cea comunista si cu nimic mai
        presus de aceasta.
        Pe de alta parte nu consider ca respectivii istorici
        sunt detinatorii adevarului suprem, din doua motive:
        1. Istoria mai are inca multe mistere de dezlegat si
        2. Deoarece multi dintre istoricii oficial acceptati
        din Romania s-au format fie in perioada de
        infierbantare masonica din timpul revolutiei
        pasoptiste, fie si-au format gandirea din perspectiva
        de slugi obediente ale Hohenzolernilor sau ale
        nomenclaturii maghiaro-ruso-atee puse de Stalin in
        toate functiile cheie ale Romaniei.
        Regimurile s-au schimbat, mentalitatile de slugi
        paracioase din pacate au ramas, iar Romania a ajuns
        intr-o stare jalnica.
        Si daca exista cineva care indrazneste sa nu fie de
        acord cu directia bine trasata de masoni, hohenzolerni
        sau de stalin e automat considerat nationalist,
        protocronist etc si e pus la zidul infamiei.
        Imi pun o intrebare retorica: Cam cati dintre cei de
        pe lista respectiva au protestat fata de aberatiile
        din raportul lui Tismaneanu, alt mare comunist vopsit
        si reciclat peste noapte?
        Sau nu ne deranjeaza ca e comunist si ca a turnat,
        tradat etc, si nu ne deranjeaza comunistii in general,
        ci ne deranjeaza doar cei care nu sunt obedienti fata
        de linia trasata de pradatorii pusi sa jefuiasca
        Romania?

        --- Dada <dada_mamusa@...> wrote:

        > Petiþie a câtorva medieviºti români cãtre
        > organizatorii CongresuluiInternaþional de Studii
        > Medievale de la Kalamazoo, cu privire lariscurile
        > acceptãrii unor exponenþi ai protocronismului la
        > lucrãrilecongresului

        http://www.patzinakia.ro/NEWS/articole/Kalamazoo2008/index.html

        > www.enciclopedia-dacica.ro

        > Be a better friend, newshound, and
        > know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now.

        Be a better friend, newshound, and
        know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now. http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ
      • Dada
        Message 3 of 13 , Apr 15, 2008
          [Dada]--punctul dvs devedere est emai mult decat corect. as dori sa va cer permisiunea de al reposta pe alte liste unde discutia e in toi
          dada

          Message 4 of 13 , Apr 15, 2008
            Puteti sa il postati.

            --- Dada <dada_mamusa@...> wrote:

            > [Dada]--punctul dvs devedere est emai mult decat
            > corect. as dori sa va cer permisiunea de al reposta
            > pe alte liste unde discutia e in toi
            > dada
            >
            > www.enciclopedia-dacica.ro

            color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:bold;line-height:122%;margin:10px
            > 0px;}
            > #ygrp-mkp #ads{
            > margin-bottom:10px;}
            > #ygrp-mkp .ad{
            > padding:0 0;}
            > #ygrp-mkp .ad a{
            > color:#0000ff;text-decoration:none;}
            > -->
            >
            > <!--
            >
            > #ygrp-sponsor #ygrp-lc{
            > font-family:Arial;}
            > #ygrp-sponsor #ygrp-lc #hd{
            > margin:10px

            0px;font-weight:bold;font-size:78%;line-height:122%;}
            > #ygrp-sponsor #ygrp-lc .ad{
            > margin-bottom:10px;padding:0 0;}
            > -->
            >
            > <!--
            >
            > #ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:arial,
            > helvetica, clean, sans-serif;}
            > #ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}
            > #ygrp-mlmsg select, input, textarea {font:99% arial,
            > helvetica, clean, sans-serif;}
            > #ygrp-mlmsg pre, code {font:115% monospace;}
> [...]
            padding-top:10px;font-family:Verdana;font-size:77%;margin:0;}
            > #ygrp-vitnav a{
            > padding:0 1px;}
            > #ygrp-actbar{
            > clear:both;margin:25px
            > 0;white-space:nowrap;color:#666;text-align:right;}
            > #ygrp-actbar .left{
            > float:left;white-space:nowrap;}
            > .bld{font-weight:bold;}
            > #ygrp-grft{
            > font-family:Verdana;font-size:77%;padding:15px 0;}
            > #ygrp-ft{
            > font-family:verdana;font-size:77%;border-top:1px
> [...]
            background-color:#e0ecee;margin-bottom:20px;padding:2px
            > 0 8px 8px;}
            > #ygrp-vital #vithd{

            font-size:77%;font-family:Verdana;font-weight:bold;color:#333;text-transform:uppercase;}
            > #ygrp-vital ul{
            > padding:0;margin:2px 0;}
            > #ygrp-vital ul li{
            > list-style-type:none;clear:both;border:1px solid
            > #e0ecee;
            > }
            > #ygrp-vital ul li .ct{

            font-weight:bold;color:#ff7900;float:right;width:2em;text-align:right;padding-right:.5em;}
            > #ygrp-vital ul li .cat{

            === message truncated ===

            Be a better friend, newshound, and
            know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now. http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ
          • Nicetas
            Message 5 of 13 , Apr 15, 2008
              Mai marii zilei au aici dreptatea lor. Ori fi avand si ei pacatele lor, nimeni nu e sfant oricum.
              Ca ne place sau nu, tracomanii cladesc istoria pe minciuni. Cu rea intentie sau fara rea intentie, acesta este rezultatul. Minciuni, fantezii, prostii, care starnesc cateodata ras, alteori lacrimi.

              Dai voie sa participe celor care au de zic ceva valoros. Dai voie sa participe celor care si-au insusit minime principii metodologice. Dar nu dai acces unor netoti si diletanti. Iar Savescu e unul dintre ei.

              Nicetas

              Message 6 of 13 , Apr 15, 2008
                Despre pacatelor "mai marilor zilei" am putea scrie
                mii si mii de pagini aducand argumente din toate
                domeniile.
                Am putea sa incepem cu studiul intocmit de Academia
                Romana de Stiinte Economice conform caruia pana in
                2020 populatia Romaniei va scadea cu mai multe
                milioane. Scaderea nu este doar cantitativa, dar este
                si calitativa, nu vom fi doar mai putini, ci vom fi si
                mai prosti, mai imorali si mai bolnavi. Acesta este
                viitorul Romaniei oferit de mai marii zilei, iar daca
                Ceausescu a fost acuzat de genocid si impuscat, desi
                populatia Romaniei in 1990 ar fi ajuns la 24 milioane
                locuitori, spuneti-ne domnule Nicetas, "mai marii
                zilei de azi" cum ar trebui pedepsiti pt ca reduc
                populatia Romaniei la 16 milioane de locuitori?
                Efectul "mai marilor zilei de azi" asupra populatiei
                Romaniei este echivalent cam cu 100 de bombe de la
                Hiroshima si Nagasaki.

                Dar sa revenim la oile noastre mioritice, adica la
                protestul celor de la patzinakia (pagina cumanistilor
                bine finantati de Soros).

                Problemele protestului lor sunt:

                1. Ingradesc dreptul la libera exprimare, drept
                fundamental stipulat in Constitutia oricarei tari
                democratice, inclusiv in Constitutia Romaniei.

                2. Protestul lor nu aduce argumente impotriva teoriei
                lui Savescu, ci protestul lor face atacuri la
                persoana, nu e deloc stiintific ci:

                3. Modul lor de a se comporta aminteste de perioada
                comunista, in care toti invidiosii se duceau si isi
                turnau la Securitate sau la Partid colegii sau
                cunoscutii, folosind limbajul acela de lemn, cu
                burghezo-mosierimea, cu tovarasii tradatori ai luptei
                de clasa etc etc. Astazi mentalitatea lor de otelari (
                lucratori in turnatorie ;) ) a ramas aceeasi, doar
                limba lor de lemn s-a mai imbogatit cu cateva
                expresii: "protocronistule", "Securistule",
                "comunistule" etc., etc.

                4. Protestul lor aduce mai degraba a amenintare,
                "consecintele dramatice in cazul in care Savescu va fi
                primit la Congres", chiar ma intreb de ce nu au zis-o
                pe fata- "Daca il primiti pe ala la Congres, va spunem
                noi la tatucul Soros si va taie finantarea!."

                5. Moralitatea si obiectivitatea paraciosilor de la
                Patzinakia este si ea indoielnica, tinand cont de cate
                nume de tovarasi unguri si rusi sunt incluse in ea sau
                de doctoranzi pe la Budapesta.
                Favoritul meu din lista aceea, destul de saraca de
                altfel, este Istvan Botar, doctorand la Budapesta si
                curator al muzeului Secuiesc din Covasna.
                Ceea ce nu inteleg eu la acest domn extraordinar de
                "obiectiv" si mare inchizitor al lui Savescu, este de
                ce in Secuime dovezile materiale ale prezentei si
                continuitatii dacilor dupa retragerea aureliana, sunt
                bine tinute departe de ochii publicului, in timp ce
                secuii sunt prezentati de parca ar fi coboratori
                direct din Adam si Eva, osul Lui Dumnezeu nu alta.

                6. In afara lui Savescu si independent de el, istorici
                si arheologici din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Italia
                etc analizeaza aceeasi perioada de timp si aduc si ei
                argumente asemanatoare.
                Ii acuzati si pe acesti oameni ca sunt protocronistii
                si securistii lui Ceausescu?
                Probabil ca daca Maria Ghimbutas si-ar fi publicat
                lucrarile in Romania, ar fi fost si ea acuzata de
                protocronism,comunism, colaborationism etc.
                Argumentele acestor cercetatori ce nu accepta istoria
                asa cum a fost ea stabilita pe linie de partid, se
                bazeaza pe dovezi arheologice, pe dovezi genetice,
                cercetari lingvistice etc. argumente net superioare
                teoriilor politice aflate la baza istoriei asa cum
                este ea spusa oficial azi.
                Din pacate istoria asa cum o cunoastem noi astazi a
                fost scrisa sub influenta politicului, bazele ei fiind
                puse de rastalmacirile rasiste ale unor istorici
                germani, si stim cu totii unde a dus gandirea rasista
                germana in al doilea razboi mondial.

                Si ar mai fi multe si multe de zis, deocamdata va
                trimit un link la un film foarte interesant:

                http://www.youtube.com/watch?v=4R15YI1-aVA

                Message 7 of 13 , Apr 15, 2008
                  Iti raspund punctual :

                  1. Spuneai ca ingradesc dreptul la libera exprimare. Intrebare, cum ar fi ca eu sa oricine altcineva sa mearga la un congres de medicina si sa incep sa prezint ce stiu eu ce metode gen "apa fiarta si clatite, nu te mai doare capul...". Cam tot asta face si Savescu in istorie. Ori libera exprimare nu inseamna si tolerarea unor prostii care apropo, nici nu sunt la locurile lor. Ce cauta prezentare despre daci la un congres de MEDIEVISTICA ?

                  2. Nu e stintifiic dar trebuie sa existe o minima cenzura. Care sa se puna in aplicare in momentul in care autocenzura, dictata de bunul simt nu mai functioneaza.

                  3. Deacord, maniera nu e cea mai frumoasa.

                  4. Intre a primi finantare de la Soros sau a primi finantare de la Federatia Rusa, prefer pe "Sorosisti".

                  5. Nu colaborarea cu maghiari ii face imorali pe patzinaki. Colaborarea cu cercetatorii de alte etnii este o normalitate, ba chiar un lucru pe care trebuie sa se tinda. Altele sunt motivele imoralitatii lor.

                  6. Citeste cu atentie cartea lui Savescu. Vezi ce usor ii duce pe bietii daci din America pana in Japonia. Bine ca nu au ajuns pe Marte sau in Australia ! Si Erik von Daniken scrie mai bine, apropo.

                  Message 8 of 13 , Apr 16, 2008
                    Cand este vorba de stiinta,domnule Nicetas, nu tinem
                    nici cu soroistii, nici cu rusii, nici cu americani,
                    nici cu chinezii si nici cu martienii, ci tinem doar
                    cu ADEVARUL. Asta inseamna sa fim profesionisti.

                    Diferenta dintre Savescu si denigratorii lui, este ca
                    el e un medic cu cunostiinte de istorie, pe cand
                    denigratorii lui sunt niste istorici fara cunostiinte
                    din domeniul medicinei.
                    Si in plus, TRECETI CU VEDEREA peste faptul ca SAVESCU
                    ESTE SUSTINUT SI DE ISTORICI, atat din Romania cat si
                    din alte tari.

                    Teoria lui Savescu, domnule Nicetas, se bazeaza pe
                    dovezi genetice, iar genetica nu tine nici cu
                    "soroistii si nici cu rusii", ci tine cu adevarul.
                    Genetica este o stiinta exacta, nu o stiinta
                    influentata politic, asa cum sunt teoriile istorice
                    emise pt a face pe placul "mai marilor zilei".
                    Testele ADN pe care dumneavoastra si soroistii le
                    negati cu REA INTENTIE pt ca rezultatele acestora ii
                    deranjeaza pe "mai marii zilei", sunt acceptate in
                    instantele de judecata si sunt considerate probe
                    irefutabile.

                    Un test ADN, domnule Nicetas,il poate determina pe un
                    judecator sa semneze o condamanare la moarte, sau sa
                    il trimita pe un infractor la inchisoare pt ani grei.
                    Faptul ca dumneavoastra NEGATI EVIDENTA STIINTIFICA,
                    nu face decat sa demonstreze asa cum singur ati si
                    afirmat, ca nu sunteti o persoana interesata de
                    adevar, ci sunteti interesat sa cantati in struna "mai
                    marilor zilei". Si dati-mi voie sa va spun ca
                    atitudinea dumneavoastra nu are absolut nimic de-a
                    face cu stiinta, ci cu atitudinea de persoana timorata
                    si obisnuita sa isi plece capul!

                    Dar ca sa va raspund si pe puncte:

                    1. Consider ca Universitatea din Michigan stie exact
                    sa isi stabileasca criteriile de selectie la un
                    congres international, iar oamenii de stiinta
                    americani, obisnuiti sute de ani cu libertatea de
                    exprimare, chiar nu au nevoie de lectii de la niste
                    marionete prea umile.

                    Nu stiu ce lucrare vrea Savescu sa prezinte la
                    Congresul din State, dar conform uzantelor se trimite
                    Universitatii organizatoare un rezumat, iar aceasta
                    decide daca respectiva lucrarea corespunde tematic.

                    Asa ca nu vad de ce niste marionete isi baga nasul lor
                    prea umil si prea plecat in ciorba unora care le sunt
                    superiori cu mult, cel putin pe planul
                    profesionalismului si al interesului pt adevarul
                    stiintific, si vorbesc aici despre oamenii de stiinta
                    din State.

                    Domnule Nicetas, si Hitler si Stalin au gasit
                    justificari admirabile pt a ingradi libertatea de
                    exprimare, si rezultatul acestei ingradiri il
                    cunoastem cu totii si nu e deloc roz!

                    2. Cenzura propusa de "soroisti" este o cenzura DE
                    POLITIE POLITICA, si in plus jignitoare pt americani,
                    care au criterii stiintifice de selectare a
                    participantilor la congresul lor. NU sunt prosti
                    cercetatorii americani domnule Nicetas!

                    5. Nici nu am zis ca imoralitatea celor de la
                    "patzinakia" e data de faptul ca au atat de multi
                    unguri in componenta lor. Ci imoralitatea e data de
                    faptul ca sunt formatori de opinie, platiti de Soros,
                    si ca sunt linia 2 si 3 a slugilor puse de stalin sa
                    jefuiasca Romania.

                    --- Nicetas <muzafer33@...> wrote:

> [...]
                    > germana in al doilea razboi mondial.
                    >
                    > Si ar mai fi multe si multe de zis, deocamdata va
                    > trimit un link la un film foarte interesant:

                    === message truncated ===

                    Message 9 of 13 , Apr 16, 2008
                      Am sa va atasez o poza cu ceramica stil Vadastra
                      descoperita in Sudul SUA, in statul Georgia.
                      Puteti sa vedeti pe youtube filmul:
                      http://www.youtube.com/watch?v=9ZWyHEg9ELg, poza se
                      afla la minutul 1:29.
                      Si atasez si o poza cu Vase descoperite in Romania la
                      Vadastra.
                      In film este prezentata si o statueta stil Cucuteni la
                      minutul 1:25.
                      Tot ceea ce se stie este ca apartin unei civilizatii
                      ce a venit de altundeva, nu era locala.
                      Deci, iata ca istoria este mult mai complicata decat
                      pare la prima vedere.

                      Message 10 of 13 , Apr 16, 2008
                        [Dada]--ca intotdeauna adevarul este undeva la mijloc.
                        dar sa punctam putin problematica.

                        de o parte.

                        1) nu sunt foarte convins de studiile de istorie ale lui savescu. diploma pe care am vazut-o odata fluturata semana izbitor cu una obtinuta la ID. sa fiu mai clar. nu am dovezi care sa sustina pregatirea de specialitate a omului. faptul ca, fiind pasionat, are habar de aspecte generale, comune oarecum, nu suplineste aprofundarea.
                         2) daca studiile genetice la care faceti referire sunt specialitatea doctorului savescu as lectura cu placere cartile in care face cunoscute rezultatele muncii domniei sale. din cate stiu e doctor in alta specializare.
                        3) istoricii care il sustin in romania sunt in marea lor majoritate de alte profesii decat cea de istoric. cele cate va cazuri sunt fie exceptii notabile fie doar conjuncturi. dar as citi cu placere istorici straini ale caror pareri coincid cu ale doctorului savescu ( ma refer strict la specialisti)
                        4) daca studiile lui savescu sunt irefutabile atunci fie nu sunt puse in lumina potrivita (si aici nationalismul paduros promovat lucreaza impotriva lui) fie sunt studii avant la letre si e nevoie de alta modalitate de promovare pentru a fi intelese si acceptate.

                        de cealalta parte:

                        1) fara indoiala ca organizatorii au dreptul de a-si selecta "clientela". dar sunt sigur ca au propriile standarde si nu au nevoie de guitzatul nimanui ca sa stie pe cine invita la masa.
                        2) pot fi de acord cu orice confruntare de idei dar nu pot fi de acord cu cenzura. avem autocenzura si cand aceasta lipseste se pot demonta stiintific orice anomalii cu efecte mult mai percutante.
                        3) mirat de amploarea povestii si observand printre semnatari mai multe persoane cunoscute mie, am pus ceva intrebari. cei intrebati au semnat din simpatie, pe temei de prietenie/rugaminti, fara sa CUNOASCA nici macar substanta povestii ( Nicetas ar trebui sa ma creada!). nu fac referire la un singur caz!!
                        4) batalia se da de fapt pe alte fronturi: lupta pentru imagine sau acces la imagine, lupt apentru fonduri, functii (sau justificarea lor)
                        5) agrigoroaiei, desi imi este prieten bun, duce de multi ani o campanie antiimpotrivacointra,  manat poate de reala greatza produsa de multi aferenti curentului dacoman ( cu savescu portdrapel)

                        dada

                      • Andrada Daciana
                        Message 11 of 13 , Apr 17, 2008
                          http://www.institutet-science.com/index.htm

                          Nu ziceam ca studiile lui Savescu sunt irefutabile, ci
                          ca testele genetice sunt o astfel de dovada.
                          Testele genetice ne dau o alta perspectiva de a privi
                          migratiile popoarelor, iar acest lucru poate rezolva
                          anumite controverse sau neclaritati din istorie.
                          Exista doar 2 variante ce pot explica aparitia omului:
                          creationismul si evolutionismul.
                          In mod surprinzator pt unii, Genetica sustine ideile
                          Biblice, demonstrand ca la baza tuturor oamenilor a
                          existat o singura rasa, un singur Adam si o singura
                          Eva din care au evoluat toti oamenii prin mutatii
                          genetice.
                          Ce face Savescu este sa ia studiile genetice facute de
                          diferiti oameni de stiinta si sa le aplice la ceea ce
                          stim despre istorie.
                          El nu este genetician, insa fiind medic este mai
                          interesat si mai la curent cu descoperirile din
                          domenii inrudite cu medicina, asa cum e genetica,
                          decat sunt oameni din alte domenii.
                          El combina rezultatele geologiei, cu ale geneticii si
                          ale istoriei, si chiar daca sa zicem nu are dreptate
                          absoluta, drumul deschis de el este un drum bun, pt ca
                          nu putem sa ajungem la adevar privind doar dintr-un
                          unghi limitat.
                          De exemplu, multe din teoriile istorice nu tin cont de
                          descoperiri din alte stiinte- nu tin cont de faptul ca
                          o mare parte din Europa era sub 3 km grosime de
                          gheata, deci era imposibil sa se dezvolte in acele
                          conditii rase avansate de oameni, asa cum si in
                          Antarctica e imposibil acest lucru.
                          Ca sa ai viata si sa ai o civilizatie avansata,
                          trebuie sa ai si niste conditii propice vietii, iar
                          istoricii nu tin cont de aceste lucruri.
                          Pe de alta parte, istoria stiuta de noi azi, este cea
                          inventata de istoricii germani din sec
                          XVIII-XIX,unoscuti de altfel pt rasismul si
                          nationalismul lor mult mai exagerbat decat cel al lui
                          Savescu, iar noi, in loc sa mergem la izvoarele
                          istorice si sa verificam daca ei au sau nu dreptate,
                          noi acceptat din start concluziile lor. Ei, aici este
                          problema fundamentala, ca ne-am construit o intreaga
                          teorie plecand de la o ipoteza neverificata, doar pt
                          ca era la moda sa acceptam ce zic altii sau pt ca era
                          mult mai comod.
                          Si aici este greseala celor care il resping pe
                          Savescu, faptul ca ei nu se intorc la izvoare ca sa
                          verifice daca istoria stiuta de ei este corecta, ci ei
                          din start refuza orice verificare si orice
                          interpretare in lumina a ceea ce putem sti azi
                          datorita avansului tehnologic din diferite alte
                          domenii.

                          1. Nu stiu ce studii are Savescu, ziceam doar ca are
                          mai multe cunostiinte de istorie, decat au multi
                          istorici de medicina.
                          Insa, acum nu trebuie sa consideram ca un om nu poate
                          intelege istoria decat daca are o diploma emisa de nu
                          stiu cine. Educatia este in primul rand un act de
                          munca individuala,un om poate sa mearga la cea mai
                          celebra universitate, daca nu invata el singur, nu ii
                          va intra materia singura in cap.
                          Exista oameni fara diploma cu o pregatire mai buna si
                          o inteligenta net superioara multora cu diploma.

                          Pe de alta parte exista si o mare capcana pt cei care
                          sunt specializati intr-un singur domeniu, capcana este
                          ca ei nu pot sa iasa din domeniul lor si sa aiba o
                          privire de ansamblu.

                          3.
                          Va dau un site al unui istoric bulgar din SUA, poate
                          stiti site-ul, si el are niste idei interesante, si a
                          avut probleme in Bulgaria cu teza lui de doctorat, pt
                          ca nu sustinea originea pur slava a bulgarilor.
                          In Bulgaria sunt discutii aprinse intre arheologi si
                          istorici, pt ca arheologii vin cu probe care dau peste
                          cap teoriile istoricilor.
                          Asta e, din pacate noi am fost divizati si in loc sa
                          ne sustinem adevarul, am sustinut adevarul tuturor
                          hotilor ce s-au perindat prin zona, fie ei Romanii lui
                          Traian, fie ei Slavii lui Stalin.
                          http://www.institutet-science.com/index.htm

                          Sunt si istorici sarbi si istorici unguri care au
                          teorii similare, evident fiecare priveste din
                          perspectiva lui, insa realitatea e ca e vorba despre
                          civilizatia carpato-dunareana, si din Romania si din
                          Serbia/Bulgaria si Sudul Ungariei.

                          Si nu ati zis nimic despre ceramica de stil Vadastra
                          din Georgia SUA.

                          Message 12 of 13 , Apr 17, 2008
                            [Dada]--dupa cum ati observat nu am negat importanta geneticii in studiul istoriei umane si nici pe departe nu as nega rolul studiului interdisciplinar. Ceea ce eu am subliniat, si dvs ati evitat cu eleganta , a fost legatura dintre aceste studii, onorabile si stiintifice de altfel, si lucrarile d. savescu. daca el, sau dvs, imi puteti arata in operele domniei sale punctual aceste legaturi atunci e ok. dar, si spun asta tinand cont de faptul ca am lecturat grosier cartea ( si articolele) d. savescu, acest aspect pare sugerat doar, ceva in genul redactarii unor discutii auzite in crasma. or pentru a convinge, nu numai pe mine sau nicetas (oameni totusi de specialitate), trebuie mai mult. am nevoie de confirmari, am nevoie de surse verificabile, am nevoie de pareri terte sa pot construi credibil. nu ma pot situa cu arme si bagaje de o anumita parte doar pentru ca sunt nationalist sau pentru ca imi plac dacii. aici cred eu este greseala fundamentala a manierei de redactare a ceea ce sustine doctorul savescu. bineinteles alaturi de managementul defectuos al percutarii atentiei (si opiniei) publice. ar mai fi de spus ca doctorul a preferat sa atace direct talpashul de rand, ocolind mediul academic (poate pentru ca se simtea vulnerabil acolo?) imbracandu-si teoriile in forme percutante, de efect imediat sau mai bine zis cu efect de revelatie. era inevitabil, chiar si in cazul ca ar fi avut supremul adevar subsoara, ca minunata casta a istoricilor se va simti lezata, nebagata in seama si va trece la contraatac. dar asta este numai fatada romantica a problemei, problema ce pluteste la alte niveluri, straine probabil si doctorului.
                            indiferent de asta insa nu voi fi de acord cu cenzurarea tocmai pentru ca vin din niste timpuri unde cenzura a fost singurul dusman cu adevarat  daunator.
                            stiu ca exista probleme similare in tarile vecine (intamplator in nici un caz), poate mai stridente uneori ca la noi (cazul placutelor de la tartaria scrise in maghiara, adam si eva unguri), chestiuni ce pot (re)constitui un tablou politic.
                            despre ceramica nu aveam ce spun atata vreme cat nu ma pricep la epoca respectiva. din partea mea putea fi si o vaza de flori elvetiana. nicetas are mai multe afinitati cu perioada si am zis sa il las pe el sa isi de-a cu parerea. (plus ca nu stiu engleza si deci nu am avut nici cunostintele necesare, nici interesul sau timpul sa aprofundez aspectul totul ramanindu-mi la nivelul de fapt divers). de aceea e bine ca sa lasam fiecare perioada  spre studiu celor specializati pe acea perioada. e o utopie sa iei istoria  cu carca dintr-un capat in altul.

                            dada

                            Message 13 of 13 , Apr 23, 2008
                              Buna,

                              Nu am avut timp sa raspund, si nici nu voi avea prea
                              mult timp pana dupa Pasti pt internet, asa ca voi
                              incerca sa raspund acum.

                              1.Am observat ca sustineti studiile interdisciplinare
                              ,precum si importanta geneticii, insa eu trebuia sa
                              imi sustin pledoaria si sa trasez cateva linii pe care
                              sa le dezvolt ulterior.

                              2.Eu nu am citit cartea lui Savescu, si nu stiu ce
                              anume contine si nici nu stiu nimic despre modul in
                              care el a incercat sa isi aduca opera la cunostiinta
                              istoricilor romani.

                              1.Eu am citit articole semnate de Savescu, articole in
                              care nu face decat sa repete concluziile la care au
                              ajuns oamenii de stiinta(geneticieni) din Vest. Cum si
                              eu cunosc acele lucruri, sustin teoria lui Savescu, si
                              am sa va dau niste linkuri, din pacate tot la pagini
                              in limba engleza, asa ca va trebui sa le si traduc ca
                              toata lumea sa le inteleaga.
                              Am sa atasez si 2 poze, in prima poza este harta
                              Europei in timpul ultimei glaciatiuni, linia
                              vegetatiei forestiere, precum si cele 3 refugii
                              locuite de oameni. In poza numarul 2 este harta
                              Europei, cu cele 3 refugi locuite de cele 3 rase
                              europene si cu zonele in care fiecare rasa a migrat.
                              Astazi, toate popoarele europene sunt formate dintr-un
                              amestec al acestor 3 rase de baza.
                              Rasa balcanica reprezinta azi peste 40% din populatia
                              Suediei, Ucrainei, cam 20% din populatia Frantei si
                              Germaniei, cam 30% din populatia Ungariei, 30% din
                              populatia Croatiei, si majoritatea populatiei Romaniei
                              , Serbiei, Bulgariei, Albaniei, Greciei, Macedoniei.
                              Rasa balcanica, este I si este derivata din rasa IJ.
                              Exista cateva ipoteze asupra leaganului rasei
                              IJ,Turcia sau Sumer, insa pt ca in zona Balcanica si
                              in Turcia,avem procente egale de J si de I,eu sustin
                              teoria lui Savescu ca rasa IJ a aparut in jurul
                              lacului de apa dulce Marea Neagra.

                              2. Despre modul lui Savescu de a-si prezenta teoriile
                              pot zice asa: exita intotdeauna loc pt mai bine.
                              Dar, sa nu uitam totusi ca societatea istorica si
                              academica din Romania este formata din 3 grupuri
                              esentiale-
                              slugile, indiferentii, si cei ale caror voci nu sunt
                              auzite.
                              Slugile se fac foarte bine auzite, peste tot, sunt
                              organizate si ataca in grup pe oricine nu este de
                              acord cu ele.
                              Indiferentii nu fac nimic, din motivele lor personale,
                              iar rezultatul este urmatorul: NU exista in toata
                              Romania, macar o pagina de internet a unei
                              Universitati de Stat, care sa prezinta Istoria
                              Romanilor de la A la Z, in cateva limbi de circulatie
                              internationala. Iar acest lucru zic eu ca este EXTREM
                              DE GRAV.
                              In Romania se gasesc fonduri pt o gramada de chestii
                              inutile, masini de lux, vile, autostrazi niciodata
                              terminate etc., insa nu se gasesc cateva sute de
                              dolari pt o conexiune buna la net si o pagina de web
                              oficiala, tradusa cel putin si in limba engleza. Totul
                              se poate face cu fonduri putine, insa NU SE VREA.

                              Dar sa revenim la Savescu. El este una dintre putinele
                              voci auzite si receptionate de publicul larg. Desi nu
                              prezinta el lucrurile in cel mai academic mod, totusi
                              el atrage atentia omului obisnuit asupra istoriei
                              noastre nationale, si este mare lucru sa captezi
                              atentia oamenilor pe acest domeniu, in zilele acestea
                              in care toata lumea e interesata doar de bani, sau
                              distractii.

                              Din cate stiu eu, Savescu are un congres la care
                              oricine poate participa. Cam cate congrese istorice
                              sunt in Romania in fiecare an cunoscute publicului
                              larg? Cam la cate din acestea publicul larg are acces?
                              Despre cate dintre acestea se vorbeste pe larg in
                              media?
                              Pai nu prea sunt. De ce? Din mai multe motive
                              indiferenta si mentalitatea fiind printre ele.

                              Parca in ultimul meu mesaj am trimis un link la pagina
                              unui arheolog bulgar.Va trebui sa o si traduc, insa ma
                              voi ocupa de aceste lucruri abia dupa Sarbatorile de
                              Pasti.

                              Va urez Paste Fericit!
                              --- Dada <dada_mamusa@...> wrote:

> [...]
                              > civilizatia carpato-dunareana, si din Romania si din
                              > Serbia/Bulgaria si Sudul Ungariei.
                              >
                              > Si nu ati zis nimic despre ceramica de stil Vadastra

                              === message truncated ===