Skip to search.

Breaking News Visit Yahoo! News for the latest.

×Close this window

groningen-genealogy · Genealogie lijst voor de provincie Groningen.

The Yahoo! Groups Product Blog

Check it out!

Group Information

  • Members: 1173
  • Category: Genealogy
  • Founded: Nov 17, 2000
  • Language: Dutch
? Already a member? Sign in to Yahoo!

Yahoo! Groups Tips

Did you know...
Real people. Real stories. See how Yahoo! Groups impacts members worldwide.

Messages

Advanced
Messages Help
Messages 30775 - 30804 of 37325   Oldest  |  < Older  |  Newer >  |  Newest
Messages: Show Message Summaries Sort by Date ^  
#30775 From: "Teijo Doornkamp" <teijodkp@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 12:33 pm
Subject: Gruoninga 1992
doornkampt
Send Email Send Email
 
Dag allen,

wie kan mij helpen aan een kopie van het artikel van J.W. Schaap over de
Genealogie Kruizinga (tak Tjebbe) uit Gruoninga 1992.

Groeten, Teijo

#30776 From: Henny Savenije <adam-eve@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 2:05 pm
Subject: Re: Gruoninga 1992
HennySavenije
Send Email Send Email
 
Teijo

Ik heb het hier ergens op de harde schijf staan, maar ook on-line

http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/tng/getperson.php?personID=I109673&tre\
e=savenije

Klik je op het plaatje dan zie je
http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/tng/showmedia.php?mediaID=22606&medial\
inkID=14854
ga je de boom naar beneden dan zie je de betreffende paginas bij de
betreffende personen.

At 09:33 PM 2/1/2010, you wrote:
>Dag allen,
>
>wie kan mij helpen aan een kopie van het artikel van J.W. Schaap over de
>Genealogie Kruizinga (tak Tjebbe) uit Gruoninga 1992.
>
>Groeten, Teijo
>
>
>
>------------------------------------
>
>Yahoo! Groups Links
>
>
>
                   _   _
                  (o) (o)
       oOOO----(_)----OOOo---
Henny (Lee Hae Kang)
-----------------------------
http://www.henny-savenije.pe.kr Portal to all my sites
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr (in English) Feel free
to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm In Korean
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch In Dutch
http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos Article about Witsen
and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in English) Korea
through Western Cartographic eyes
http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr Hwasong the fortress in Suwon
http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr Old Korea in pictures
http://www.british.henny-savenije.pe.kr A British encounter in Pusan (1797)
http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/ Genealogy
http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum Bulletin board for Korean studies



   ----------


No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 9.0.733 / Virus Database: 271.1.1/2660 - Release Date: 02/01/10
04:35:00


[Non-text portions of this message have been removed]

#30777 From: "A.K" <kruizinga.anneke@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 2:12 pm
Subject: Re: Gruoninga 1992
gro42kru
Send Email Send Email
 
Teijo,

Ik wil je deze vanavond wel sturen, heb hem thuis op de pc.

groet,
Anneke Kruizinga
http://www.genealogiekruizinga.nl


--- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Teijo Doornkamp" <teijodkp@...>
wrote:
>
> Dag allen,
>
> wie kan mij helpen aan een kopie van het artikel van J.W. Schaap over de
> Genealogie Kruizinga (tak Tjebbe) uit Gruoninga 1992.
>
> Groeten, Teijo
>

#30778 From: "wim.gera" <wim.gera@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 2:10 pm
Subject: www.windgenealogie.org??
geraxzelf
Send Email Send Email
 
Hallo,

Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
www.windgenealogie.org
Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
site, lijkt niet meer te bestaan.

Groeten Gera

#30779 From: "wim.gera" <wim.gera@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 2:15 pm
Subject: stamboom online zetten, waar???
geraxzelf
Send Email Send Email
 
Hallo mensen,

Hebben jullie tips over het online zetten van diverse stambomen? Er zijn
meen ik enorm veel mogelijkheden. Waar zouden jullie dat doen, welke
sites raden jullie aan of af.
Ik vind de site http://www.genealogieonline.nl/ er meestal erg leuk
uitzien, ook vanwege de extra gegevens over de geschiedenins in die
tijd. Maar ik hoorde ook eens dat je als je het daar eenmaal op zet
weinig meer zelf in beheer hebt. (Het blijft er dus op staan, ook als
jij dat niet wilt.)
Graag voor - en nadelen van mensen die ervaring hebben met het online
zetten van genealogiegegevens. Respect voor privacy van mensen vind ik
ook erg belangrijk.

Groeten en weer bvd,
Gera

#30780 From: "Rita Veeken - Ritsma" <rritsma@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 2:22 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
ritar54nl
Send Email Send Email
 
Hallo Gera,

Als ik op de link in jou mail klik, krijg ik de site gewoon.

Groetjes, Rita


----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: "wim.gera" <wim.gera@...>
Aan: <groningen-genealogy@yahoogroups.com>
Verzonden: maandag 1 februari 2010 15:10
Onderwerp: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??


> Hallo,
>
> Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> www.windgenealogie.org
> Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
> site, lijkt niet meer te bestaan.
>
> Groeten Gera
>
>
> ------------------------------------
>
> Yahoo! Groups Links
>
>
>

#30781 From: "jan oldenziel" <j.g.oldenziel@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 2:36 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
jang.oldenziel
Send Email Send Email
 
Hi Gera,

Ook voor mij gaat de betreffende site gewoon open met als extra een muziekje op
de achtergrond

m.v.gr.

Jan
   ----- Original Message -----
   From: Rita Veeken - Ritsma
   To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
   Sent: Monday, February 01, 2010 3:22 PM
   Subject: Re: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??



   Hallo Gera,

   Als ik op de link in jou mail klik, krijg ik de site gewoon.

   Groetjes, Rita

   ----- Oorspronkelijk bericht -----
   Van: "wim.gera" <wim.gera@...>
   Aan: <groningen-genealogy@yahoogroups.com>
   Verzonden: maandag 1 februari 2010 15:10
   Onderwerp: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??

   > Hallo,
   >
   > Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
   > www.windgenealogie.org
   > Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
   > site, lijkt niet meer te bestaan.
   >
   > Groeten Gera
   >
   >
   > ------------------------------------
   >
   > Yahoo! Groups Links
   >
   >
   >




[Non-text portions of this message have been removed]

#30782 From: Reinder Kakes <lemsterka@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 2:49 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
lemsterka
Send Email Send Email
 
Hallo Gera,
Helaas heb ik dezelfde ervaring, hoewel er op allerlei plaatsen naar de website
verwezen. Ook bij "van papier naar digitaal" wordt bij dtb gegevens van
Vollenhove nog steeds naar de website verwezen. Ik heb drie weken geleden voor
het eerst geprobeerd om toegang te krijgen tot de site.

Als iemand de sleutel vindt die op dit probleem past dan ben ik ook erg
geïnteresseerd.

Met vriendelijke groet,

Reinder Kakes



________________________________
From: wim.gera <wim.gera@...>
To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??

 
Hallo,

Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
www.windgenealogie. org
Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
site, lijkt niet meer te bestaan.

Groeten Gera






[Non-text portions of this message have been removed]

#30783 From: "wim.gera" <wim.gera@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 3:11 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
geraxzelf
Send Email Send Email
 
Hallo Reinder,

Ja, bij mij is het ook al weken zo niet maanden zo dat ik er echt niet
meer in kan komen. Niet op een bepaalde pagina, maar ook niet op de
startpagina. Ik hoop dat er iemand is die weet waar dat dan aan zou
kunnen liggen.

Gera

Reinder Kakes schreef:
>
>
> Hallo Gera,
> Helaas heb ik dezelfde ervaring, hoewel er op allerlei plaatsen naar
> de website verwezen. Ook bij "van papier naar digitaal" wordt bij dtb
> gegevens van Vollenhove nog steeds naar de website verwezen. Ik heb
> drie weken geleden voor het eerst geprobeerd om toegang te krijgen tot
> de site.
>
> Als iemand de sleutel vindt die op dit probleem past dan ben ik ook
> erg geïnteresseerd.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Reinder Kakes
>
> ________________________________
> From: wim.gera <wim.gera@... <mailto:wim.gera%40planet.nl>>
> To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
> <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
> Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
> Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
>
>
> Hallo,
>
> Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> www.windgenealogie. org
> Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
> site, lijkt niet meer te bestaan.
>
> Groeten Gera
>
> [Non-text portions of this message have been removed]
>
>

#30784 From: "Dick Kuil" <dickkuil@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 3:13 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
roegbainer
Send Email Send Email
 
Probeer eens een andere browser.

Dick Kuil

=====================
Dé encyclopedie over Pekela
    == www.wikipekela.nl ==
   ----- Original Message -----
   From: wim.gera
   To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
   Sent: Monday, February 01, 2010 4:11 PM
   Subject: Re: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??



   Hallo Reinder,

   Ja, bij mij is het ook al weken zo niet maanden zo dat ik er echt niet
   meer in kan komen. Niet op een bepaalde pagina, maar ook niet op de
   startpagina. Ik hoop dat er iemand is die weet waar dat dan aan zou
   kunnen liggen.

   Gera

   Reinder Kakes schreef:
   >
   >
   > Hallo Gera,
   > Helaas heb ik dezelfde ervaring, hoewel er op allerlei plaatsen naar
   > de website verwezen. Ook bij "van papier naar digitaal" wordt bij dtb
   > gegevens van Vollenhove nog steeds naar de website verwezen. Ik heb
   > drie weken geleden voor het eerst geprobeerd om toegang te krijgen tot
   > de site.
   >
   > Als iemand de sleutel vindt die op dit probleem past dan ben ik ook
   > erg geïnteresseerd.
   >
   > Met vriendelijke groet,
   >
   > Reinder Kakes
   >
   > ________________________________
   > From: wim.gera <wim.gera@... <mailto:wim.gera%40planet.nl>>
   > To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
   > <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
   > Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
   > Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
   >
   >
   > Hallo,
   >
   > Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
   > www.windgenealogie. org
   > Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
   > site, lijkt niet meer te bestaan.
   >
   > Groeten Gera
   >
   > [Non-text portions of this message have been removed]
   >
   >





[Non-text portions of this message have been removed]

#30785 From: Berends Familie Lijn <stamboom@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 2:45 pm
Subject: Re: stamboom online zetten, waar???
berends2003
Send Email Send Email
 
Hallo Gera,

De beste controle over je gegevens houd je natuurlijk op een eigen website.
Hier zijn natuurlijk weer veel mogelijkheden in. Zelf heb ik hele goede
ervaringen met HuMo-Gen, te vinden op
http://www.huubmons.nl/software/index.php
Je heb er alleen een (eventueel gratis) webhost voor nodig die PHP
ondersteund en een database mogelijkheid heeft.
Op de site vind je in ieder geval veel uitleg en ondersteuning voor het
opzetten van een eigen website met HuMo-gen

Groeten,
Jelle Berends
Het Berenpaleis <http://www.berenpaleis.nl/>


wim.gera schreef:
>
>
> Hallo mensen,
>
> Hebben jullie tips over het online zetten van diverse stambomen? Er zijn
> meen ik enorm veel mogelijkheden. Waar zouden jullie dat doen, welke
> sites raden jullie aan of af.
> Ik vind de site http://www.genealogieonline.nl/
> <http://www.genealogieonline.nl/> er meestal erg leuk
> uitzien, ook vanwege de extra gegevens over de geschiedenins in die
> tijd. Maar ik hoorde ook eens dat je als je het daar eenmaal op zet
> weinig meer zelf in beheer hebt. (Het blijft er dus op staan, ook als
> jij dat niet wilt.)
> Graag voor - en nadelen van mensen die ervaring hebben met het online
> zetten van genealogiegegevens. Respect voor privacy van mensen vind ik
> ook erg belangrijk.
>
> Groeten en weer bvd,
> Gera
>
>


[Non-text portions of this message have been removed]

#30786 From: Henny Savenije <adam-eve@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 4:30 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
HennySavenije
Send Email Send Email
 
Er zijn vele redenen waarom dat je niet op een bepaalde site kunt komen.

Als je een zogenaamde tracert maakt dan kun je
zien waar het fout gaat en OF het fout gaat.

Dat doe je als volgt. Je opent een dos window en
dat doe je door op start te klikken en dan run en
daar cmd in te typen. Dan opent er een zwart
scherm en daarin typ je "tracert windgenealogie.org" (zonder aanhalingstekens)

Zodra er sterretjes komen dan kun je zien dat het
probleem bij een bepaalde provider ligt. Krijg je
een tracert voltooid oid dan weet je dat het probleem aan je computer ligt.

Sommige providers blokkeren een bepaalde ip range
omdat ze daar in het verleden met een bepaalde
server, problemen mee hadden en ook al zijn die
problemen allang weg, de server wordt toch niet meer "geunblokkeerd"



At 12:11 AM 2/2/2010, you wrote:
>Hallo Reinder,
>
>Ja, bij mij is het ook al weken zo niet maanden zo dat ik er echt niet
>meer in kan komen. Niet op een bepaalde pagina, maar ook niet op de
>startpagina. Ik hoop dat er iemand is die weet waar dat dan aan zou
>kunnen liggen.
>
>Gera
>
>Reinder Kakes schreef:
> >
> >
> > Hallo Gera,
> > Helaas heb ik dezelfde ervaring, hoewel er op allerlei plaatsen naar
> > de website verwezen. Ook bij "van papier naar digitaal" wordt bij dtb
> > gegevens van Vollenhove nog steeds naar de website verwezen. Ik heb
> > drie weken geleden voor het eerst geprobeerd om toegang te krijgen tot
> > de site.
> >
> > Als iemand de sleutel vindt die op dit probleem past dan ben ik ook
> > erg geïnteresseerd.
> >
> > Met vriendelijke groet,
> >
> > Reinder Kakes
> >
> > ________________________________
> > From: wim.gera <wim.gera@... <mailto:wim.gera%40planet.nl>>
> > To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
> > <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
> > Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
> > Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
> >
> >
> > Hallo,
> >
> > Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> > www.windgenealogie. org
> > Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
> > site, lijkt niet meer te bestaan.
> >
> > Groeten Gera
> >
> > [Non-text portions of this message have been removed]
> >
> >
>
>
>
>------------------------------------
>
>Yahoo! Groups Links
>
>
>
                   _   _
                  (o) (o)
       oOOO----(_)----OOOo---
Henny (Lee Hae Kang)
-----------------------------
http://www.henny-savenije.pe.kr Portal to all my sites
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr
(in English) Feel free to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm In Korean
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch In Dutch
http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos
Article about Witsen and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in
English) Korea through Western Cartographic eyes
http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr Hwasong the fortress in Suwon
http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr Old Korea in pictures
http://www.british.henny-savenije.pe.kr A British encounter in Pusan (1797)
http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/ Genealogy
http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum Bulletin board for Korean studies



   ----------


No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 9.0.733 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
21:37:00


[Non-text portions of this message have been removed]

#30787 From: Esther van Rems-Dijkstra <esthervanrems@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 4:52 pm
Subject: Re: stamboom online zetten, waar???
esthervanrem...
Send Email Send Email
 
Genealogieonline is erg goed, je kan het update met een gedcom wanneer je
wilt, je kunt de privacy goed instellen en hebt volledig beheer (geen idee
wie je heeft gezegd dat dat niet zo is, maar je beheert het toch echt zelf).
Ook kun je de hele stamboom eraf halen als je het zat bent, zonder moeite of
problemen.

Groeten
Esther

Op 1 februari 2010 15:15 schreef wim.gera <wim.gera@...> het volgende:

> Hallo mensen,
>
> Hebben jullie tips over het online zetten van diverse stambomen? Er zijn
> meen ik enorm veel mogelijkheden. Waar zouden jullie dat doen, welke
> sites raden jullie aan of af.
> Ik vind de site http://www.genealogieonline.nl/ er meestal erg leuk
> uitzien, ook vanwege de extra gegevens over de geschiedenins in die
> tijd. Maar ik hoorde ook eens dat je als je het daar eenmaal op zet
> weinig meer zelf in beheer hebt. (Het blijft er dus op staan, ook als
> jij dat niet wilt.)
> Graag voor - en nadelen van mensen die ervaring hebben met het online
> zetten van genealogiegegevens. Respect voor privacy van mensen vind ik
> ook erg belangrijk.
>
> Groeten en weer bvd,
> Gera
>
>
> ------------------------------------
>
> Yahoo! Groups Links
>
>
>
>


--
Get Firefox!


[Non-text portions of this message have been removed]

#30788 From: Esther van Rems-Dijkstra <esthervanrems@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 4:54 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
esthervanrem...
Send Email Send Email
 
Ook bij mij (met Firefox) opent de site zonder enig problemen direct. De
site is er dus gewoon en doet het nog prima!

Groeten
Esther

2010/2/1 wim.gera <wim.gera@...>

> Hallo,
>
> Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> www.windgenealogie.org
> Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
> site, lijkt niet meer te bestaan.
>
> Groeten Gera
>
>
> ------------------------------------
>
> Yahoo! Groups Links
>
>
>
>


--
Get Firefox!


[Non-text portions of this message have been removed]

#30789 From: Henny Savenije <adam-eve@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 5:13 pm
Subject: Re: Re: Gruoninga 1992
HennySavenije
Send Email Send Email
 
Bedacht net dat er een veel eenvoudiger manier was om ze allemaal te zien

http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/tng/browsemedia.php

Type in Gruoninga en je hebt ze allemaal.


> > Dag allen,
> >
> > wie kan mij helpen aan een kopie van het artikel van J.W. Schaap over de
> > Genealogie Kruizinga (tak Tjebbe) uit Gruoninga 1992.
> >
> > Groeten, Teijo
> >
>
>
>
>
>------------------------------------
>
>Yahoo! Groups Links
>
>
>
                   _   _
                  (o) (o)
       oOOO----(_)----OOOo---
Henny (Lee Hae Kang)
-----------------------------
http://www.henny-savenije.pe.kr Portal to all my sites
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr (in English) Feel free
to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm In Korean
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch In Dutch
http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos Article about Witsen
and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in English) Korea
through Western Cartographic eyes
http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr Hwasong the fortress in Suwon
http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr Old Korea in pictures
http://www.british.henny-savenije.pe.kr A British encounter in Pusan (1797)
http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/ Genealogy
http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum Bulletin board for Korean studies



   ----------


No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 9.0.733 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
21:37:00


[Non-text portions of this message have been removed]

#30790 From: "Evert de Jonge" <evert55jonge@...>
Date: Sun Jan 31, 2010 8:53 pm
Subject: Re: Lieuwe Piebes de Vries en Anna Derks Hanepoot (samenwonen)
evertdejonge55
Send Email Send Email
 
Hallo,

Mijn grootvader (1893-1984) wist de reden waarom men samenwoonde in de
veenstreken. De jongemannen moesten meestal hun dienstplicht nog vervullen, die
was toen 5 jaar. Voor de duidelijkheid; men moest - na te zijn opgeleid - alleen
voor de zomermanoeuvres opkomen. Zo'n 6 tot 12 weken. Wilde men in die tijd
trouwen - vaak was de verloofde in verwachting - dan mocht dat niet. De reden:
om de kosten bij Defensie (toen 'Ministerie van Oorlog')  te drukken. Immers een
gehuwde kreeg meer gage.  Dus werd er samengewoond.
Eenmaal uit dienst ging men in ondertrouw en overlegde het bewijs te hebben
gediend. (Die kun je vinden in de huwelijksbijlagen). Ook kon men wel
toestemming krijgen van de regimentscommandant te mogen trouwen; zo'n bewijs kon
ook worden overlegd.
Dus de berg papierwerk waar men het over heeft viel nog wel mee, eigenlijk
hetzelfde als nu namelijk een kopie van je geboorteakte en eventueel;
overlijdensakten ouders + akte militie/commandant. Bij het huwelijk werden
vervolgens de kinderen erkend die al tijdens het samenwonen waren geboren.
Mijn verhaaltje heeft uiteraard betrekking op Nederlanders. Hoe het zat met
vreemdelingen? Ook zij moesten dezelfde papieren overleggen, alleen geen bewijs
van vervulling militaire dienst. Immers zij mochten niet in Nederlandse dienst
en of ze wel of niet in bijvoorbeeld het koninkrijk Hannover of Pruisen (voor
1871) of keizerrijk Duitsland (na 1871) hadden gediend maakte voor de
Nederlandse ambtenaar BS niet uit.

gr evert de jonge

[Non-text portions of this message have been removed]

#30791 From: Stanneveld R <stanneveld@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 6:30 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
stanneveld
Send Email Send Email
 
Ook bij mij werkt de website niet.
Dacht ook eerst dat deze uit de lucht was.
Maar op mijn werk doet deze het dus wel.
Lijkt mij een probleem met de provider.

Groet,

Rene




________________________________
From: wim.gera <wim.gera@...>
To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??

 
Hallo,

Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
www.windgenealogie. org
Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
site, lijkt niet meer te bestaan.

Groeten Gera






[Non-text portions of this message have been removed]

#30792 From: "Teijo Doornkamp" <teijodkp@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 6:32 pm
Subject: Re: Gruoninga 1992
doornkampt
Send Email Send Email
 
Dank Anneke, Fred, Henny,

ik heb inmiddels een kopie van Anneke gekregen.

Teijo

> Dag allen,
>
> wie kan mij helpen aan een kopie van het artikel van J.W. Schaap over de
> Genealogie Kruizinga (tak Tjebbe) uit Gruoninga 1992.
>
> Groeten, Teijo
>
>
>
> ------------------------------------
>
> Yahoo! Groups Links
>
>
>
>

#30793 From: "gruno77" <pera@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 6:54 pm
Subject: Re: Lieuwe Piebes de Vries en Anna Derks Hanepoot (samenwonen)
gruno77
Send Email Send Email
 
Hallo Evert en Henny,

Bedankt voor de beantwoording van mijn vraag over het samenwonen. Er was
misschien ook een economische reden. Trouwen was duur en speciaal in armoedige
(veen- of heide)streken was het goedkoper om samen te wonen.

Hartelijke groeten,

Klaas Pera

--- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Evert de Jonge" <evert55jonge@...>
wrote:
>
> Hallo,
>
> Mijn grootvader (1893-1984) wist de reden waarom men samenwoonde in de
veenstreken. De jongemannen moesten meestal hun dienstplicht nog vervullen, die
was toen 5 jaar. Voor de duidelijkheid; men moest - na te zijn opgeleid - alleen
voor de zomermanoeuvres opkomen. Zo'n 6 tot 12 weken. Wilde men in die tijd
trouwen - vaak was de verloofde in verwachting - dan mocht dat niet. De reden:
om de kosten bij Defensie (toen 'Ministerie van Oorlog')  te drukken. Immers een
gehuwde kreeg meer gage.  Dus werd er samengewoond.
> Eenmaal uit dienst ging men in ondertrouw en overlegde het bewijs te hebben
gediend. (Die kun je vinden in de huwelijksbijlagen). Ook kon men wel
toestemming krijgen van de regimentscommandant te mogen trouwen; zo'n bewijs kon
ook worden overlegd.
> Dus de berg papierwerk waar men het over heeft viel nog wel mee, eigenlijk
hetzelfde als nu namelijk een kopie van je geboorteakte en eventueel;
overlijdensakten ouders + akte militie/commandant. Bij het huwelijk werden
vervolgens de kinderen erkend die al tijdens het samenwonen waren geboren.
> Mijn verhaaltje heeft uiteraard betrekking op Nederlanders. Hoe het zat met
vreemdelingen? Ook zij moesten dezelfde papieren overleggen, alleen geen bewijs
van vervulling militaire dienst. Immers zij mochten niet in Nederlandse dienst
en of ze wel of niet in bijvoorbeeld het koninkrijk Hannover of Pruisen (voor
1871) of keizerrijk Duitsland (na 1871) hadden gediend maakte voor de
Nederlandse ambtenaar BS niet uit.
>
> gr evert de jonge
>
> [Non-text portions of this message have been removed]
>

#30794 From: "wim.gera" <wim.gera@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 7:55 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
geraxzelf
Send Email Send Email
 
Hallo Henny e.a.,

In Firefox en Explorer heb ik het geprobeerd. Beiden lukt niet.
Via Dos nu dat tracert windgenealogie.org gedaan,
reactie ms dos: kan naam van doelsysteem wingenealogie.org niet omzetten.
Geen sterretjes en geen voltooid. (btw, mijn computer draait op Vista)

Gera

Hennny Savenije schreef:
>
> Er zijn vele redenen waarom dat je niet op een bepaalde site kunt komen.
>
> Als je een zogenaamde tracert maakt dan kun je
> zien waar het fout gaat en OF het fout gaat.
>
> Dat doe je als volgt. Je opent een dos window en
> dat doe je door op start te klikken en dan run en
> daar cmd in te typen. Dan opent er een zwart
> scherm en daarin typ je "tracert windgenealogie.org" (zonder
> aanhalingstekens)
>
> Zodra er sterretjes komen dan kun je zien dat het
> probleem bij een bepaalde provider ligt. Krijg je
> een tracert voltooid oid dan weet je dat het probleem aan je computer
> ligt.
>
> Sommige providers blokkeren een bepaalde ip range
> omdat ze daar in het verleden met een bepaalde
> server, problemen mee hadden en ook al zijn die
> problemen allang weg, de server wordt toch niet meer "geunblokkeerd"
>
> At 12:11 AM 2/2/2010, you wrote:
> >Hallo Reinder,
> >
> >Ja, bij mij is het ook al weken zo niet maanden zo dat ik er echt niet
> >meer in kan komen. Niet op een bepaalde pagina, maar ook niet op de
> >startpagina. Ik hoop dat er iemand is die weet waar dat dan aan zou
> >kunnen liggen.
> >
> >Gera
> >
> >Reinder Kakes schreef:
> > >
> > >
> > > Hallo Gera,
> > > Helaas heb ik dezelfde ervaring, hoewel er op allerlei plaatsen naar
> > > de website verwezen. Ook bij "van papier naar digitaal" wordt bij dtb
> > > gegevens van Vollenhove nog steeds naar de website verwezen. Ik heb
> > > drie weken geleden voor het eerst geprobeerd om toegang te krijgen tot
> > > de site.
> > >
> > > Als iemand de sleutel vindt die op dit probleem past dan ben ik ook
> > > erg geïnteresseerd.
> > >
> > > Met vriendelijke groet,
> > >
> > > Reinder Kakes
> > >
> > > ________________________________
> > > From: wim.gera <wim.gera@... <mailto:wim.gera%40planet.nl>
> <mailto:wim.gera%40planet.nl>>
> > > To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
> <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
> > > <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
> > > Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
> > > Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
> > >
> > >
> > > Hallo,
> > >
> > > Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> > > www.windgenealogie. org
> > > Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
> > > site, lijkt niet meer te bestaan.
> > >
> > > Groeten Gera
> > >
> > > [Non-text portions of this message have been removed]
> > >
> > >
> >
> >
> >
> >------------------------------------
> >
> >Yahoo! Groups Links
> >
> >
> >
> _ _
> (o) (o)
> oOOO----(_)----OOOo---
> Henny (Lee Hae Kang)
> -----------------------------
> http://www.henny-savenije.pe.kr <http://www.henny-savenije.pe.kr>
> Portal to all my sites
> http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr>
> (in English) Feel free to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
> http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm
> <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm> In Korean
> http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch
> <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch> In Dutch
> http://www.vos.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.vos.henny-savenije.pe.kr> Frits Vos
> Article about Witsen and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
> http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr> (in
> English) Korea through Western Cartographic eyes
> http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr> Hwasong the fortress in Suwon
> http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr> Old Korea in pictures
> http://www.british.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.british.henny-savenije.pe.kr> A British encounter in Pusan
> (1797)
> http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/
> <http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/> Genealogy
> http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum
> <http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum> Bulletin board for Korean studies
>
> ----------
>
> No virus found in this outgoing message.
> Checked by AVG - www.avg.com
> Version: 9.0.733 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date:
> 02/01/10 21:37:00
>
> [Non-text portions of this message have been removed]
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
>
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG - www.avg.com
> Version: 8.5.432 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
12:37:00
>
>

#30795 From: Menne Glas <menne.glas@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 8:04 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
menneglas
Send Email Send Email
 
In dit stukje:

*Via Dos nu dat tracert **windgenealogie.org* <http://windgenealogie.org/>*
  gedaan,
reactie ms dos: kan naam van doelsysteem
**wingenealogie.org*<http://wingenealogie.org/>
* niet omzetten.*

noem je twee verschillende sites !

Zo te zien heb je een "d" vergeten, het is "wind ..."

.

Op 1 februari 2010 20:55 schreef wim.gera <wim.gera@...> het volgende:

> Hallo Henny e.a.,
>
> In Firefox en Explorer heb ik het geprobeerd. Beiden lukt niet.
> Via Dos nu dat tracert windgenealogie.org gedaan,
> reactie ms dos: kan naam van doelsysteem wingenealogie.org niet omzetten.
> Geen sterretjes en geen voltooid. (btw, mijn computer draait op Vista)
>
> Gera
>
> Hennny Savenije schreef:
> >
> > Er zijn vele redenen waarom dat je niet op een bepaalde site kunt komen.
> >
> > Als je een zogenaamde tracert maakt dan kun je
> > zien waar het fout gaat en OF het fout gaat.
> >
> > Dat doe je als volgt. Je opent een dos window en
> > dat doe je door op start te klikken en dan run en
> > daar cmd in te typen. Dan opent er een zwart
> > scherm en daarin typ je "tracert windgenealogie.org" (zonder
> > aanhalingstekens)
> >
> > Zodra er sterretjes komen dan kun je zien dat het
> > probleem bij een bepaalde provider ligt. Krijg je
> > een tracert voltooid oid dan weet je dat het probleem aan je computer
> > ligt.
> >
> > Sommige providers blokkeren een bepaalde ip range
> > omdat ze daar in het verleden met een bepaalde
> > server, problemen mee hadden en ook al zijn die
> > problemen allang weg, de server wordt toch niet meer "geunblokkeerd"
> >
> > At 12:11 AM 2/2/2010, you wrote:
> > >Hallo Reinder,
> > >
> > >Ja, bij mij is het ook al weken zo niet maanden zo dat ik er echt niet
> > >meer in kan komen. Niet op een bepaalde pagina, maar ook niet op de
> > >startpagina. Ik hoop dat er iemand is die weet waar dat dan aan zou
> > >kunnen liggen.
> > >
> > >Gera
> > >
> > >Reinder Kakes schreef:
> > > >
> > > >
> > > > Hallo Gera,
> > > > Helaas heb ik dezelfde ervaring, hoewel er op allerlei plaatsen naar
> > > > de website verwezen. Ook bij "van papier naar digitaal" wordt bij dtb
> > > > gegevens van Vollenhove nog steeds naar de website verwezen. Ik heb
> > > > drie weken geleden voor het eerst geprobeerd om toegang te krijgen
> tot
> > > > de site.
> > > >
> > > > Als iemand de sleutel vindt die op dit probleem past dan ben ik ook
> > > > erg geïnteresseerd.
> > > >
> > > > Met vriendelijke groet,
> > > >
> > > > Reinder Kakes
> > > >
> > > > ________________________________
> > > > From: wim.gera <wim.gera@...
<mailto:wim.gera%40planet.nl<wim.gera%2540planet.nl>
> >
> > <mailto:wim.gera%40planet.nl <wim.gera%2540planet.nl>>>
> > > > To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
> >
<mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com<groningen-genealogy%2540yahoogroup\
s.com>
> >
> > > >
<mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com<groningen-genealogy%2540yahoogroup\
s.com>
> >
> > > > Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
> > > > Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
> > > >
> > > >
> > > > Hallo,
> > > >
> > > > Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> > > > www.windgenealogie. org
> > > > Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's,
> de
> > > > site, lijkt niet meer te bestaan.
> > > >
> > > > Groeten Gera
> > > >
> > > > [Non-text portions of this message have been removed]
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> > >
> > >------------------------------------
> > >
> > >Yahoo! Groups Links
> > >
> > >
> > >
> > _ _
> > (o) (o)
> > oOOO----(_)----OOOo---
> > Henny (Lee Hae Kang)
> > -----------------------------
> > http://www.henny-savenije.pe.kr <http://www.henny-savenije.pe.kr>
> > Portal to all my sites
> > http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr
> > <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr>
> > (in English) Feel free to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
> > http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm
> > <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm> In Korean
> > http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch
> > <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch> In Dutch
> > http://www.vos.henny-savenije.pe.kr
> > <http://www.vos.henny-savenije.pe.kr> Frits Vos
> > Article about Witsen and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
> > http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr
> > <http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr> (in
> > English) Korea through Western Cartographic eyes
> > http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr
> > <http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr> Hwasong the fortress in Suwon
> > http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr
> > <http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr> Old Korea in pictures
> > http://www.british.henny-savenije.pe.kr
> > <http://www.british.henny-savenije.pe.kr> A British encounter in Pusan
> > (1797)
> > http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/
> > <http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/> Genealogy
> > http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum
> > <http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum> Bulletin board for Korean
> studies
> >
> > ----------
> >
> > No virus found in this outgoing message.
> > Checked by AVG - www.avg.com
> > Version: 9.0.733 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date:
> > 02/01/10 21:37:00
> >
> > [Non-text portions of this message have been removed]
> >
> >
> > ------------------------------------------------------------------------
> >
> >
> > No virus found in this incoming message.
> > Checked by AVG - www.avg.com
> > Version: 8.5.432 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
> 12:37:00
> >
> >
>
>
>
> ------------------------------------
>
> Yahoo! Groups Links
>
>
>
>


[Non-text portions of this message have been removed]

#30796 From: "wim.gera" <wim.gera@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 8:19 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
geraxzelf
Send Email Send Email
 
Goed gezien, maar in dos had ik het wel goed getypt.(Nog even een keer
weer geprobeerd)

Gera

Menne Glas schreef:
>
> In dit stukje:
>
> *Via Dos nu dat tracert **windgenealogie.org*
> <http://windgenealogie.org/ <http://windgenealogie.org/>>*
> gedaan,
> reactie ms dos: kan naam van doelsysteem
> **wingenealogie.org*<http://wingenealogie.org/
> <http://wingenealogie.org/>>
> * niet omzetten.*
>
> noem je twee verschillende sites !
>
> Zo te zien heb je een "d" vergeten, het is "wind ..."
>
> .
>
> Op 1 februari 2010 20:55 schreef wim.gera <wim.gera@...
> <mailto:wim.gera%40planet.nl>> het volgende:
>
> > Hallo Henny e.a.,
> >
> > In Firefox en Explorer heb ik het geprobeerd. Beiden lukt niet.
> > Via Dos nu dat tracert windgenealogie.org gedaan,
> > reactie ms dos: kan naam van doelsysteem wingenealogie.org niet
> omzetten.
> > Geen sterretjes en geen voltooid. (btw, mijn computer draait op Vista)
> >
> > Gera
> >
> > Hennny Savenije schreef:
> > >
> > > Er zijn vele redenen waarom dat je niet op een bepaalde site kunt
> komen.
> > >
> > > Als je een zogenaamde tracert maakt dan kun je
> > > zien waar het fout gaat en OF het fout gaat.
> > >
> > > Dat doe je als volgt. Je opent een dos window en
> > > dat doe je door op start te klikken en dan run en
> > > daar cmd in te typen. Dan opent er een zwart
> > > scherm en daarin typ je "tracert windgenealogie.org" (zonder
> > > aanhalingstekens)
> > >
> > > Zodra er sterretjes komen dan kun je zien dat het
> > > probleem bij een bepaalde provider ligt. Krijg je
> > > een tracert voltooid oid dan weet je dat het probleem aan je computer
> > > ligt.
> > >
> > > Sommige providers blokkeren een bepaalde ip range
> > > omdat ze daar in het verleden met een bepaalde
> > > server, problemen mee hadden en ook al zijn die
> > > problemen allang weg, de server wordt toch niet meer "geunblokkeerd"
> > >
> > > At 12:11 AM 2/2/2010, you wrote:
> > > >Hallo Reinder,
> > > >
> > > >Ja, bij mij is het ook al weken zo niet maanden zo dat ik er echt
> niet
> > > >meer in kan komen. Niet op een bepaalde pagina, maar ook niet op de
> > > >startpagina. Ik hoop dat er iemand is die weet waar dat dan aan zou
> > > >kunnen liggen.
> > > >
> > > >Gera
> > > >
> > > >Reinder Kakes schreef:
> > > > >
> > > > >
> > > > > Hallo Gera,
> > > > > Helaas heb ik dezelfde ervaring, hoewel er op allerlei
> plaatsen naar
> > > > > de website verwezen. Ook bij "van papier naar digitaal" wordt
> bij dtb
> > > > > gegevens van Vollenhove nog steeds naar de website verwezen.
> Ik heb
> > > > > drie weken geleden voor het eerst geprobeerd om toegang te krijgen
> > tot
> > > > > de site.
> > > > >
> > > > > Als iemand de sleutel vindt die op dit probleem past dan ben
> ik ook
> > > > > erg geïnteresseerd.
> > > > >
> > > > > Met vriendelijke groet,
> > > > >
> > > > > Reinder Kakes
> > > > >
> > > > > ________________________________
> > > > > From: wim.gera <wim.gera@...
> <mailto:wim.gera%40planet.nl>
> <mailto:wim.gera%40planet.nl<wim.gera%2540planet.nl>
> > >
> > > <mailto:wim.gera%40planet.nl <wim.gera%2540planet.nl>>>
> > > > > To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
> <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
> > >
>
<mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com<groningen-genealogy%2540yahoogroup\
s.com>
> > >
> > > > >
>
<mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com<groningen-genealogy%2540yahoogroup\
s.com>
> > >
> > > > > Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
> > > > > Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
> > > > >
> > > > >
> > > > > Hallo,
> > > > >
> > > > > Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> > > > > www.windgenealogie. org
> > > > > Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de
> pagina's,
> > de
> > > > > site, lijkt niet meer te bestaan.
> > > > >
> > > > > Groeten Gera
> > > > >
> > > > > [Non-text portions of this message have been removed]
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >------------------------------------
> > > >
> > > >Yahoo! Groups Links
> > > >
> > > >
> > > >
> > > _ _
> > > (o) (o)
> > > oOOO----(_)----OOOo---
> > > Henny (Lee Hae Kang)
> > > -----------------------------
> > > http://www.henny-savenije.pe.kr <http://www.henny-savenije.pe.kr>
> <http://www.henny-savenije.pe.kr <http://www.henny-savenije.pe.kr>>
> > > Portal to all my sites
> > > http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr>
> > > <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr>>
> > > (in English) Feel free to discover Korea with Hendrick Hamel
> (1653-1666)
> > > http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm
> <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm>
> > > <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm
> <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm>> In Korean
> > > http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch
> <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch>
> > > <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch
> <http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch>> In Dutch
> > > http://www.vos.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.vos.henny-savenije.pe.kr>
> > > <http://www.vos.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.vos.henny-savenije.pe.kr>> Frits Vos
> > > Article about Witsen and Eibokken and his first Korean-Dutch
> dictionary
> > > http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr>
> > > <http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr>> (in
> > > English) Korea through Western Cartographic eyes
> > > http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr>
> > > <http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr>> Hwasong the fortress in Suwon
> > > http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr>
> > > <http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr>> Old Korea in pictures
> > > http://www.british.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.british.henny-savenije.pe.kr>
> > > <http://www.british.henny-savenije.pe.kr
> <http://www.british.henny-savenije.pe.kr>> A British encounter in Pusan
> > > (1797)
> > > http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/
> <http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/>
> > > <http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/
> <http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/>> Genealogy
> > > http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum
> <http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum>
> > > <http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum
> <http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum>> Bulletin board for Korean
> > studies
> > >
> > > ----------
> > >
> > > No virus found in this outgoing message.
> > > Checked by AVG - www.avg.com
> > > Version: 9.0.733 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date:
> > > 02/01/10 21:37:00
> > >
> > > [Non-text portions of this message have been removed]
> > >
> > >
> > > ----------------------------------------------------------
> > >
> > >
> > > No virus found in this incoming message.
> > > Checked by AVG - www.avg.com
> > > Version: 8.5.432 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date:
> 02/01/10
> > 12:37:00
> > >
> > >
> >
> >
> >
> > ------------------------------------
> >
> > Yahoo! Groups Links
> >
> >
> >
> >
>
> [Non-text portions of this message have been removed]
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
>
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG - www.avg.com
> Version: 8.5.432 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
12:37:00
>
>

#30797 From: "wim.gera" <wim.gera@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 8:27 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
geraxzelf
Send Email Send Email
 
Welke provider heb jij, René? Toevallig ook planet of Kpn?

Gera

Stanneveld R schreef:
>
> Ook bij mij werkt de website niet.
> Dacht ook eerst dat deze uit de lucht was.
> Maar op mijn werk doet deze het dus wel.
> Lijkt mij een probleem met de provider.
>
> Groet,
>
> Rene
>
> ________________________________
> From: wim.gera <wim.gera@... <mailto:wim.gera%40planet.nl>>
> To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
> <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
> Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
> Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
>
>
> Hallo,
>
> Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> www.windgenealogie. org
> Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
> site, lijkt niet meer te bestaan.
>
> Groeten Gera
>
> [Non-text portions of this message have been removed]
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
>
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG - www.avg.com
> Version: 8.5.432 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
12:37:00
>
>

#30798 From: "Johan Breukink" <breukink.hj@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 9:48 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
breukink46
Send Email Send Email
 
Zonder www wil het bij mij wel
JohanB
----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: wim.gera
Aan: groningen-genealogy@yahoogroups.com
Verzonden: maandag 1 februari 2010 21:27
Onderwerp: Re: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??


Welke provider heb jij, René? Toevallig ook planet of Kpn?

Gera

Stanneveld R schreef:
>
> Ook bij mij werkt de website niet.
> Dacht ook eerst dat deze uit de lucht was.
> Maar op mijn werk doet deze het dus wel.
> Lijkt mij een probleem met de provider.
>
> Groet,
>
> Rene
>
> ________________________________
> From: wim.gera <wim.gera@... <mailto:wim.gera%40planet.nl>>
> To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
> <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
> Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
> Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
>
>
> Hallo,
>
> Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> www.windgenealogie. org
> Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
> site, lijkt niet meer te bestaan.
>
> Groeten Gera
>
> [Non-text portions of this message have been removed]
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
>
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG - www.avg.com
> Version: 8.5.432 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
> 12:37:00
>
>



------------------------------------

Yahoo! Groups Links

#30799 From: "Johan Breukink" <breukink.hj@...>
Date: Mon Feb 1, 2010 9:34 pm
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
breukink46
Send Email Send Email
 
Probber eens zonder www
JohanB

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Henny Savenije
Aan: groningen-genealogy@yahoogroups.com
Verzonden: maandag 1 februari 2010 17:30
Onderwerp: Re: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??



Er zijn vele redenen waarom dat je niet op een bepaalde site kunt komen.

Als je een zogenaamde tracert maakt dan kun je
zien waar het fout gaat en OF het fout gaat.

Dat doe je als volgt. Je opent een dos window en
dat doe je door op start te klikken en dan run en
daar cmd in te typen. Dan opent er een zwart
scherm en daarin typ je "tracert windgenealogie.org" (zonder
aanhalingstekens)

Zodra er sterretjes komen dan kun je zien dat het
probleem bij een bepaalde provider ligt. Krijg je
een tracert voltooid oid dan weet je dat het probleem aan je computer ligt.

Sommige providers blokkeren een bepaalde ip range
omdat ze daar in het verleden met een bepaalde
server, problemen mee hadden en ook al zijn die
problemen allang weg, de server wordt toch niet meer "geunblokkeerd"

At 12:11 AM 2/2/2010, you wrote:
>Hallo Reinder,
>
>Ja, bij mij is het ook al weken zo niet maanden zo dat ik er echt niet
>meer in kan komen. Niet op een bepaalde pagina, maar ook niet op de
>startpagina. Ik hoop dat er iemand is die weet waar dat dan aan zou
>kunnen liggen.
>
>Gera
>
>Reinder Kakes schreef:
> >
> >
> > Hallo Gera,
> > Helaas heb ik dezelfde ervaring, hoewel er op allerlei plaatsen naar
> > de website verwezen. Ook bij "van papier naar digitaal" wordt bij dtb
> > gegevens van Vollenhove nog steeds naar de website verwezen. Ik heb
> > drie weken geleden voor het eerst geprobeerd om toegang te krijgen tot
> > de site.
> >
> > Als iemand de sleutel vindt die op dit probleem past dan ben ik ook
> > erg geïnteresseerd.
> >
> > Met vriendelijke groet,
> >
> > Reinder Kakes
> >
> > ________________________________
> > From: wim.gera <wim.gera@... <mailto:wim.gera%40planet.nl>>
> > To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
> > <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
> > Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
> > Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
> >
> >
> > Hallo,
> >
> > Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> > www.windgenealogie. org
> > Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
> > site, lijkt niet meer te bestaan.
> >
> > Groeten Gera
> >
> > [Non-text portions of this message have been removed]
> >
> >
>
>
>
>------------------------------------
>
>Yahoo! Groups Links
>
>
>
_ _
(o) (o)
oOOO----(_)----OOOo---
Henny (Lee Hae Kang)
-----------------------------
http://www.henny-savenije.pe.kr Portal to all my sites
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr
(in English) Feel free to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm In Korean
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch In Dutch
http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos
Article about Witsen and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in
English) Korea through Western Cartographic eyes
http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr Hwasong the fortress in Suwon
http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr Old Korea in pictures
http://www.british.henny-savenije.pe.kr A British encounter in Pusan (1797)
http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/ Genealogy
http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum Bulletin board for Korean studies

----------

No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 9.0.733 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
21:37:00

[Non-text portions of this message have been removed]

#30800 From: Henny Savenije <adam-eve@...>
Date: Tue Feb 2, 2010 2:07 am
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
HennySavenije
Send Email Send Email
 
At 05:19 AM 2/2/2010, you wrote:
>Goed gezien, maar in dos had ik het wel goed getypt.(Nog even een keer
>weer geprobeerd)

Het moet er dus zo uitzien

C:\Documents and Settings\com>tracert windgenealogie.org

Tracing route to windgenealogie.org [213.163.72.242]
over a maximum of 30 hops:

    1    45 ms     1 ms     1 ms  192.168.10.1
    2     6 ms    10 ms    10 ms  10.99.0.1
    3    12 ms    15 ms    17 ms  58.229.37.1
    4     8 ms    11 ms     7 ms  58.229.9.57
    5    11 ms    11 ms    11 ms  58.229.11.37
    6     7 ms     7 ms     9 ms  118.221.7.46
    7   177 ms   178 ms   178 ms  58.229.15.70
    8   168 ms   168 ms   166 ms  2-2.r1.la.hwng.net [206.223.123.7
    9   200 ms   207 ms   201 ms  1-1.r1.ch.hwng.net [69.16.191.34]
   10   245 ms   252 ms   250 ms  3-1.r1.ny.hwng.net [69.16.191.42]
   11   314 ms   319 ms   313 ms  1-1.r1.lo.hwng.net [69.16.191.50]
   12   317 ms   315 ms   315 ms  2-1.r1.am.hwng.net [69.16.191.30]
   13   518 ms   513 ms   534 ms  xe-1-4.bb1.ams.reasonnet.com [209
   14     *      480 ms   476 ms  te8-1.br0.rtd.i3d.net [188.122.95
   15   347 ms   362 ms   366 ms  mail.mkbnu.nl [213.163.72.242]

Lukt dat niet kun je nog eens  tracert 213.163.72.242 proberen en
laat me eens weten wat dat opleverd


                   _   _
                  (o) (o)
       oOOO----(_)----OOOo---
Henny (Lee Hae Kang)
-----------------------------
http://www.henny-savenije.pe.kr Portal to all my sites
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr (in English) Feel free
to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/indexk2.htm In Korean
http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr/Dutch In Dutch
http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos Article about Witsen
and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in English) Korea
through Western Cartographic eyes
http://www.hwasong.henny-savenije.pe.kr Hwasong the fortress in Suwon
http://www.oldKorea.henny-savenije.pe.kr Old Korea in pictures
http://www.british.henny-savenije.pe.kr A British encounter in Pusan (1797)
http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/ Genealogy
http://www.henny-savenije.pe.kr/phorum Bulletin board for Korean studies



   ----------


No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 9.0.733 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
21:37:00


[Non-text portions of this message have been removed]

#30801 From: "L. Koldijk" <l.koldijk@...>
Date: Tue Feb 2, 2010 7:52 am
Subject: Re: stamboom online zetten, waar???
borienkaas
Send Email Send Email
 
Ik heb verschillende programmaas gebruikt en genealogie online komt er voor
mij het beste uit.
Het raakt geen gegevens kwijt, en is makkelijk te bedienen.
Als ik iets gewijzigd heb doe ik het gewoon up date, en is alles weer zo als
ik het wil hebben.
Groeten Louise


Op 1 februari 2010 17:52 schreef Esther van Rems-Dijkstra <
esthervanrems@...> het volgende:

>
>
> Genealogieonline is erg goed, je kan het update met een gedcom wanneer je
> wilt, je kunt de privacy goed instellen en hebt volledig beheer (geen idee
> wie je heeft gezegd dat dat niet zo is, maar je beheert het toch echt
> zelf).
> Ook kun je de hele stamboom eraf halen als je het zat bent, zonder moeite
> of
> problemen.
>
> Groeten
> Esther
>
> Op 1 februari 2010 15:15 schreef wim.gera
<wim.gera@...<wim.gera%40planet.nl>>
> het volgende:
>
>
> > Hallo mensen,
> >
> > Hebben jullie tips over het online zetten van diverse stambomen? Er zijn
> > meen ik enorm veel mogelijkheden. Waar zouden jullie dat doen, welke
> > sites raden jullie aan of af.
> > Ik vind de site http://www.genealogieonline.nl/ er meestal erg leuk
> > uitzien, ook vanwege de extra gegevens over de geschiedenins in die
> > tijd. Maar ik hoorde ook eens dat je als je het daar eenmaal op zet
> > weinig meer zelf in beheer hebt. (Het blijft er dus op staan, ook als
> > jij dat niet wilt.)
> > Graag voor - en nadelen van mensen die ervaring hebben met het online
> > zetten van genealogiegegevens. Respect voor privacy van mensen vind ik
> > ook erg belangrijk.
> >
> > Groeten en weer bvd,
> > Gera
> >
> >
> > ------------------------------------
> >
> > Yahoo! Groups Links
> >
> >
> >
> >
>
> --
> Get Firefox!
>
>
> [Non-text portions of this message have been removed]
>
>
>



--
Vrienden! VOOR JE IETS DOORSTUURD!!.
WIS aub ALTIJD alle AFZENDERS en zet uw adressen in BCC.
Bescherm onze e-mails en geef Spam en hackers geen kans.
Bijvoorbaat dank


[Non-text portions of this message have been removed]

#30802 From: "vanderhall" <rvdhall@...>
Date: Tue Feb 2, 2010 8:16 am
Subject: Re: stamboom online zetten
robertvander...
Send Email Send Email
 
Goede morgen Gera,

Kijk eens naar GeneaNet (www.geneanet.org). Is gratis en ik zit daar al jaren.

Groet!

Robert van der Hall

zoekt/cherche/sucht/searching:
1)  van/von de(r) Hal(l)(e) / de Halla / de la Halle (Verhalle, vãn Hal(l)(e),
ab Hal) http://gw.geneanet.org/vanderhall
2)  Courpenning........Kortpenninck:  http://gw.geneanet.org/courpenning
3)  von/van Groin: http://gw.geneanet.org/vongroin


--- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "wim.gera" <wim.gera@...> wrote:
>
> Hallo mensen,
>
> Hebben jullie tips over het online zetten van diverse stambomen? Er zijn
> meen ik enorm veel mogelijkheden. Waar zouden jullie dat doen, welke
> sites raden jullie aan of af.
> Ik vind de site http://www.genealogieonline.nl/ er meestal erg leuk
> uitzien, ook vanwege de extra gegevens over de geschiedenins in die
> tijd. Maar ik hoorde ook eens dat je als je het daar eenmaal op zet
> weinig meer zelf in beheer hebt. (Het blijft er dus op staan, ook als
> jij dat niet wilt.)
> Graag voor - en nadelen van mensen die ervaring hebben met het online
> zetten van genealogiegegevens. Respect voor privacy van mensen vind ik
> ook erg belangrijk.
>
> Groeten en weer bvd,
> Gera
>

#30803 From: "Rita Veeken - Ritsma" <rritsma@...>
Date: Tue Feb 2, 2010 9:47 am
Subject: Re: Re: stamboom online zetten
ritar54nl
Send Email Send Email
 
Hallo Gera en Robert,

Geneanet is prima, maar mijn bestand is te groot, meer dan 10 mb, dus ik kan
mijn stamboom niet vernieuwen. Je kunt wel aanvullen, maar dat lukt me weer
niet via Aldfaer om een gedeeltelijke gedcom te maken. Ligt misschien aan
mij, hoor. Ik zal het nog eens goed nakijken.

Groetjes, Rita


----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: "vanderhall" <rvdhall@...>
Aan: <groningen-genealogy@yahoogroups.com>
Verzonden: dinsdag 2 februari 2010 9:16
Onderwerp: [groningen-genealogy] Re: stamboom online zetten


Goede morgen Gera,

Kijk eens naar GeneaNet (www.geneanet.org). Is gratis en ik zit daar al
jaren.

Groet!

Robert van der Hall

zoekt/cherche/sucht/searching:
1)  van/von de(r) Hal(l)(e) / de Halla / de la Halle (Verhalle, vãn
Hal(l)(e), ab Hal) http://gw.geneanet.org/vanderhall
2)  Courpenning........Kortpenninck:  http://gw.geneanet.org/courpenning
3)  von/van Groin: http://gw.geneanet.org/vongroin


--- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "wim.gera" <wim.gera@...> wrote:
>
> Hallo mensen,
>
> Hebben jullie tips over het online zetten van diverse stambomen? Er zijn
> meen ik enorm veel mogelijkheden. Waar zouden jullie dat doen, welke
> sites raden jullie aan of af.
> Ik vind de site http://www.genealogieonline.nl/ er meestal erg leuk
> uitzien, ook vanwege de extra gegevens over de geschiedenins in die
> tijd. Maar ik hoorde ook eens dat je als je het daar eenmaal op zet
> weinig meer zelf in beheer hebt. (Het blijft er dus op staan, ook als
> jij dat niet wilt.)
> Graag voor - en nadelen van mensen die ervaring hebben met het online
> zetten van genealogiegegevens. Respect voor privacy van mensen vind ik
> ook erg belangrijk.
>
> Groeten en weer bvd,
> Gera
>




------------------------------------

Yahoo! Groups Links

#30804 From: Stanneveld R <stanneveld@...>
Date: Tue Feb 2, 2010 10:04 am
Subject: Re: www.windgenealogie.org??
stanneveld
Send Email Send Email
 
Ik heb KPN.
Heb de truukjes geprobeerd maar die werken niet.
Ik heb Windows XP.
Lijkt toch dat we KPN moeten benaderen.

Groet,

Rene




________________________________
From: wim.gera <wim.gera@...>
To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
Sent: Mon, February 1, 2010 9:27:03 PM
Subject: Re: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??

Welke provider heb jij, René? Toevallig ook planet of Kpn?

Gera

Stanneveld R schreef:
>
> Ook bij mij werkt de website niet.
> Dacht ook eerst dat deze uit de lucht was.
> Maar op mijn werk doet deze het dus wel.
> Lijkt mij een probleem met de provider.
>
> Groet,
>
> Rene
>
> ________________________________
> From: wim.gera <wim.gera@... <mailto:wim.gera%40planet.nl>>
> To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
> <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com>
> Sent: Mon, February 1, 2010 3:10:50 PM
> Subject: [groningen-genealogy] www.windgenealogie.org??
>
>
> Hallo,
>
> Weet iemand van jullie wat er is gebeurd met de website
> www.windgenealogie. org
> Google verwijst nog vaak door naar deze pagina's, maar de pagina's, de
> site, lijkt niet meer te bestaan.
>
> Groeten Gera
>
> [Non-text portions of this message have been removed]
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
>
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG - www.avg.com
> Version: 8.5.432 / Virus Database: 271.1.1/2662 - Release Date: 02/01/10
12:37:00
>
> 



------------------------------------

Yahoo! Groups Links






[Non-text portions of this message have been removed]

Messages 30775 - 30804 of 37325   Oldest  |  < Older  |  Newer >  |  Newest
Add to My Yahoo!      XML What's This?

Copyright © 2010 Yahoo! Inc. All rights reserved.
Privacy Policy - Terms of Service - Guidelines NEW - Help